EA przyznaje, że Battlefield 2042 to porażka. Wyciekły informacje z wewnętrznego spotkania
Wśród przyczyn wymienia się Halo: Infinite.
Battlefield 2042 dla wielu graczy jest dużym rozczarowaniem. EA przyznało już, że wyniki uzyskane przez strzelankę są poniżej oczekiwań wydawcy, ale okazuje się, że firma uznała tytuł za porażkę także na wewnętrznym spotkaniu.
Renomowany informator Tom Henderson relacjonuje, że wczoraj odbyła się konferencja kierownictwa Electronic Arts - podobne organizowane są co kwartał. W trakcie wydarzenia miano poruszyć temat gry studia DICE.
Dyskusję prowadziła Laura Miele, która w EA nadzoruje studia wydawcy. Menedżerka przekonywała, że co prawda firma odniosła w przeszłości dużo sukcesów, ale nie poradziła sobie z Battlefield 2042, którego premiera „zawiodła oczekiwania” nie tylko fanów, ale i koncernu.
Według Miele, jedną z przyczyn porażki jest silnik. Frostbite był na tyle przestarzały, że deweloperzy musieli go udoskonalić, czym zajmowali się kilkanaście miesięcy. Zmiany były tak szeroko zakrojone, że w zasadzie strzelanka powstawała później na nowej technologii. Na projekt negatywnie wpłynęła też podobno pandemia i praca zdalna.
Według Hendersona, szefostwo EA przyznaje, że mimo błędów i usterek przeprowadzone latem testy zebrały mnóstwo przychylnych opinii. Dodaje, że choć liczba bugów była na najwyższym poziomie w historii DICE, przedpremierowe opinie o Battlefield 2042 sugerowały, że to tytuł na 7 lub 8/10.
Miele miała powiedzieć, że na premierę strzelanka znajdowała się w „stabilnym stanie”, a recenzje były pozytywne. Szyki miał popsuć niespodziewany debiut darmowego trybu sieciowego Halo: Infinite, który był znacznie bardziej dopracowanym i pozbawionym błędów projektem.
Usterki i problemy nie są jednak jedynymi czynnikami wskazywanymi przez EA. Przedstawicielka firmy stwierdziła podobno, że zmieniły się oczekiwania fanów względem tak zwanych gier-usług i wydawca nie powinien trzymać się kurczowo standardów znanych z wcześniejszych produkcji DICE.
Inne powody to kontrowersyjne decyzje projektowe, w tym brak szczegółowej tablicy wyników i czatu głosowego oraz system specjalistów. Miele jest również przekonana, że w fazie testów Electronic Arts nie zadbało o zebranie opinii graczy z „różnych segmentów”, co nazwała „dużym błędem”.
EA nie rezygnuje z Battlefield 2042. W planach bardziej otwarta komunikacja z fanami, o czym już oficjalnie wspominano. Firma chce także zmodyfikować sposób, w jaki deweloperzy będą pracowali nad rozwojem cyklu - zespoły zostaną zrestrukturyzowane, by „usprawnić proces”.
Oczywiście wieści nie są oficjalne, ale Henderson uchodzi za osobę bardzo dobrze zaznajomioną z kulisami cyklu strzelanek od studia DICE.