Skip to main content

EA skasowało "najlepszą grę w świecie Star Wars"?

Nowe informacje o projekcie Ragtag.

W internetowym programie MinnMaxShow pojawiły się nowe informacje o anulowanej grze w uniwersum Star Wars, znanej pod kryptonimem Project Ragtag. Według jednego z twórców mogła to być „najlepsza gra w świecie Star Wars”.

- Myślę, że mogliśmy zrobić najlepszą grę w świecie Star Wars. Historia, lokacje i postacie były skrojone pod sukces, ale to, co chcieliśmy stworzyć, wymagało trochę czasu - powiedział Zach Mumbach, producent Project Ragtag.

Zobacz na YouTube

W wywiadzie Mumbach opowiedział o decyzjach podejmowanych przez Electronic Arts. Nieistniejące już studio Visceral, któremu powierzono Project Ragtag, specjalizowało się w grach single player, takich jak seria Dead Space. Tymczasem EA wcześniej przeniosło część zespołu do prac nad głównie multiplayerowym Battlefield Hardline.

- Mieliśmy w zespole wielu ekspertów w tworzeniu narracji i gier single player. Ci ludzie odeszli. Część przeszła do Crystal Dynamics, by pracować nad grą Avengers. Takie rzeczy się zdarzają. Następnie zatrudniliśmy szereg specjalistów w dziedzinie multiplayerowych strzelanek, aby pomóc przy Battlefield Hardline. A później zlecono nam stworzenie singlowej, trzecioosobowej gry [Project Ragtag - przyp. red.] - opowiedział Mumbach.

- Kto był odpowiedzialny za ten plan? Najwyraźniej nie było planu. Byliśmy ekspertami w tej dziedzinie gier [w singleplayerowych, trzecioosobowych grach akcji - przyp. red.] dwa lata wcześniej, a następnie przebudowaliśmy nasz zespół. To było trudne, ale daliśmy radę. A następnie usłyszeliśmy, że mamy robić to, co kiedyś. Niestety ludzie, którzy byli w tym dobrzy, odeszli - dodał.

Nie dowiemy się, czy to rzeczywiście byłaby najlepsza gra w uniwersum Star Wars

Jednocześnie Mumbach pochwalił współpracę z Amy Hennig, którą zatrudniono do prac nad Project Ragtag. Według niego, scenarzystka trzech części Uncharted wpadła na kilka błyskotliwych pomysłów dotyczących fabuły i bohaterów oraz wykazała się profesjonalizmem nawet wtedy, gdy cele Electronic Arts i Visceral nie były zbieżne.

Pomimo że Project Ragtag - gra określana jako gangsterska opowieść w świecie Star Wars - nie doczekał się nawet nadania oficjalnego tytułu, Visceral spędziło nad nim wiele godzin, a niektóre fragmenty były gotowe. Jak twierdzi Mumbach, kilka ujęć, które zaprezentowano graczom, było zaledwie wierzchołkiem góry lodowej.

- Mieliśmy dużą część rozgrywki, której nie pokazano ludziom - tłumaczy Mumbach. - Mieliśmy poziomy, które nie były skończone, ale były naprawdę blisko finiszu. Mieliśmy jeden fragment, który praktycznie był gotowy. Wykonywaliśmy ostatnie szlify w momencie, gdy studio zostało zamknięte.

\

Polub nas na Facebooku | Obserwuj na Twitterze | Źródło: MinnMaxShow

Zobacz także