EA Sports FC rozwija skrzydła. Pokazano logo marki
Oficjalna zapowiedź już w lipcu.
EA Sports startuje z kampanią marketingową EA Sports FC, a więc dopiero co kształtującego się konkurenta serii FIFA. Z tej okazji firma zaprezentowała oficjalne logo nowej marki.
Amerykański wydawca odcina się od skojarzeń z porzuconą licencją, stawiając na trójkątne logo z wyraźnie oznaczoną nazwą marki. Genezę symbolu wyjaśniono w komunikacie prasowym od EA, cytowanym przez serwis Eurogamer.net: „Od technik podań do stałych zagrań, kształt trójkąta jest częścią DNA piłkarskich doświadczeń EA SPORTS od dziesięcioleci”.
„Od izometrycznych ujęć w naszych pierwszych 8-bitowych projektach, przez wielokąty tworzące każdy piksel w najbardziej nowoczesnych grach, aż po charakterystyczny symbol wskaźnika gracza, który jest widoczny nad każdym zawodnikiem podczas meczu” - czytamy dalej.
Firma zapowiedziała także rozpoczęcie zaawansowanej kampanii marketingowej. Logo EA Sports FC pojawi się w co najmniej 100 meczach znaczących lig świata. Dziś znajdziemy je również w mediach społecznościowych największych gigantów branży, takich jak choćby Xbox, PlayStation oraz Nintendo.
Wedle zapowiedzi Nicholasa Vlodyka - wiceprezesa i dyrektora generalnego EA Sports - nowy cykl ma być symbolem innowacyjności oraz zmian. Wszelkie obietnice zweryfikujemy jednak dopiero w lipcu. Na ten miesiąc zaplanowano bowiem oficjalną prezentację EA Sports FC.
W ramach przypomnienia, o zakończeniu 30-letniej współpracy między amerykańskim wydawcą a piłkarską federacją dowiedzieliśmy się w maju zeszłego roku. Firmy nie doszły do porozumienia, co zmusiło EA do rozpoczęcia prac nad własną serią symulatorów piłki nożnej.
Oczywiście równolegle wciąż działa także sama FIFA. Przewodniczący federacji - Gianni Infanito - ma wobec serii duże plany. Jak sam zaznaczył, kolejne odsłony będą „najlepszymi e-grami dla każdego chłopca i dziewczynki”. Nietrudno się domyślić, że przytoczone słowa wywołały wśród graczy sporo uzasadnionych obaw.