EA stawia na pomoc AI w tworzeniu gier. Ma odpowiadać za „50% procesu produkcji”
Deweloperzy nie mogą się ponoć doczekać nowych narzędzi.
Andrew Wilson - dyrektor generalny Electronic Arts - w bardzo pozytywnym tonie wypowiedział się na temat wykorzystania sztucznej inteligencji przy produkcji gier. W ciągu kilku lat algorytmy uczenia maszynowego mają odpowiadać za „50% procesu produkcji” gry, a deweloperzy ponoć nie mogą się doczekać, aby móc wykorzystać nowe narzędzia w swoich projektach.
„Przeprowadziliśmy analizę wszystkich naszych procesów twórczych i obecnie, na podstawie wczesnych ocen, wierzymy, że wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji wpłynie pozytywnie na ponad 50% naszych procesów produkcji” - przekazał biznesmen podczas rozmowy z inwestorami, której fragmenty cytuje serwis PC Gamer. „W całej firmie mamy zespoły, które naprawdę chcą to wykorzystać”.
„Powiedziałbym, że wśród naszych programistów panuje prawdziwy głód, aby otrzymać takie narzędzia tak szybko, jak to możliwe” - powiedział. „Naszym nadrzędnym celem jest budowanie gier większych, bardziej innowacyjnych, bardziej kreatywnych i dających więcej frajdy. Chcemy je tworzyć szybciej, aby zapewniać rozrywkę częściej i większej liczbie ludzi na całym świecie”.
Dyrektor przewiduje, że dzięki użyciu sztucznej inteligencji wytrenowanej na zasobach z różnych gier wydawcy wydanych w ciągu ostatnich 40 lat, EA zwiększy wydajność procesu produkcji w ciągu najbliższych trzech lat. Natomiast w ciągu pięciu lat (lub nawet wcześniej), wykorzystanie AI w procesie produkcji będzie już tak powszechne, że firma będzie mogła tworzyć „większe światy z większą liczbą postaci i ciekawszymi fabułami”.
Warto dodać, że według ankiety, przeprowadzonej przy okazji tegorocznej imprezy branżowej Game Developers Conference, już teraz 31% twórców gier korzysta z jakiejś formy sztucznej inteligencji w swojej pracy. Najczęściej tego typu systemy znajdują zastosowanie w celach biznesowych, marketingu i zarządzaniu, ale co czwarty deweloper przyznał, że studio, w którym pracuje, używa AI do programowania, a 21% ankietowanych odpowiedziało, że posiłkowało się algorytmami uczenia maszynowego przy projektowaniu tytułu.