EA szykuje "uniwersum Battlefield". Twórca Call of Duty przejmuje nadzór nad serią
Sporo zmian na wysokim szczeblu.
EA przeprowadziło gruntowną restrukturyzację w dziale odpowiedzialnym za rozwój serii Battlefield. Amerykański wydawca planuje przekształcenie cyklu w „połączone uniwersum”.
Najważniejszą zmianą personalną jest zapewne fakt, że ogólny kształt popularnych strzelanek będzie teraz nadzorował Vince Zampella, twórca Call of Duty w Infinity Ward, a później założyciel studia Respawn, odpowiedzialnego za Titanfall.
- Zamierzamy nadal rozwijać i rozbudowywać Battlefield 2042 i badamy różne nowe doświadczenia i modele biznesowe, które moglibyśmy dodać do przygotowanych fundamentów, by zapewnić szeroki przegląd wrażeń dla naszych graczy - wyjaśnia menedżer.
- Zamierzamy zbudować uniwersum Battlefield, składające się z licznych projektów i z graczem jako centralnym punktem - dodaje Zampella w rozmowie z serwisem GameSpot. - Chcemy rozwijać serię i dotrzeć do graczy na ich ulubionych urządzeniach.
Jako przykład rozszerzania horyzontów menedżer podał nadchodzące Battlefield Mobile, które w przyszłym roku wyda studio Industrial Toys.
Ze studia EA Dice odchodzi jednocześnie dotychczasowy menedżer generalny, Oskar Gabrielson. Tymczasem Marcus Lehto - projektant Halo - buduje nowy zespół w Seattle, w celu wprowadzenia większej liczby elementów fabularnych do wspomnianego uniwersum.
Także Ripple Effect - byłe DICE LA, którego szefem jest właśnie Zampella - otrzymało szerszy zakres zadań. Ta firma odpowiadała za tryb Portal w Battlefield 2042, a teraz zajmie się również innymi nowymi „doświadczeniami” w serii.
Innym weteranem serii Call of Duty przejmującym większą kontrolę nad cyklem jest Byron Beede, zatrudniony przez EA już latem obecnego roku.