Skip to main content

EA wierzy, że streaming przyciągnie nawet miliard nowych graczy

Chmura i sztuczna inteligencja odmienią oblicze gier?

Granie dzięki streamingowi, na wzór rozwiązań z projektu xCloud czy Google Stadia, może przyciągnąć nawet miliard nowych odbiorców gier - powiedział Ken Moss, dyrektor ds. technologii w Electronic Arts.

- Nie wiemy jeszcze, jak to się rozwinie, ale przyciągnie to kolejny miliard użytkowników do świata gier wideo - zaznaczył przedstawiciel EA w rozmowie z Games Industry. - Chcemy być pewni, że będziemy na to gotowi.

Zobacz na YouTube

Niektóre gry EA będą dostępne w usłudze streamingowej Microsoftu, xCloud. Moss zaznacza, że udostępniając swoje gry w ten sposób, firma chce nauczyć się czegoś nowego o tej technologii i analizować podejście oraz nastawienie graczy.

- Chmura zmieniła tak wiele rzeczy, że związane z nią szanse dla branży gier są niezwykle ekscytujące, ale jeszcze nie zostały osiągnięte - podkreślił przedstawiciel Electronic Arts. - Naprawdę wierzę, że chmura i sztuczna inteligencja odmienią całe oblicze gier.

- Zajmie to może 5, a może nawet 10 lat, ale jestem tego pewien.

Chmury bywają imponujące

Moss uważa także, że rozwinięta SI usprawni prace nad grami wideo, pomagając deweloperom. Podał przykład sztucznej inteligencji, która pomaga formować fragmenty terenu na mapach, by wyglądały bardziej realistycznie.

Usługa xCloud od Microsoftu ma zadebiutować w 2020 roku. Google Stadia jest już dostępna, ale platforma nie spotkała się z pozytywnym odbiorem z uwagi na wiele niedociągnięć.

Źródło: Games Industry

Następnie: Call of Duty: Modern Warfare - gracze odradzają się w powietrzu i giną od upadku

Zobacz także