EA wstrzymuje serię Mass Effect i zmniejsza BioWare Montreal - raport
Czas na zmiany.
Serwis Kotaku informuje, powołując się na własne źródła, że Electronic Arts wstrzymało dalszy rozwój serii Mass Effect. Jednocześnie odpowiedzialne za najnowszą odsłonę studio BioWare Montreal przechodzi restrukturyzację.
Wszystko to zapewne w związku z licznymi problemami z Mass Effect: Andromeda, jakie pojawiły się w grze pomimo bardzo długiego okresu produkcji. Nie znamy wyników sprzedaży tytułu, ale te zapewne są poniżej oczekiwań wydawcy.
„Wstrzymanie” serii Mass Effect nie oznacza oczywiście, że nigdy już nie ukaże się kolejna odsłona. EA po prostu nie rozpoczęło pracy natychmiast, jak to często bywa w przypadku największych serii na rynku.
Pod znakiem zapytania stoi także planowana produkcja filmowa na bazie kosmicznej licencji.
Tymczasem BioWare Montreal zmienia się podobno w studio „wsparcia”, a część pracowników przeszła już do znajdującego się w tym samym mieście EA Motive i zajmuje się Star Wars Battlefront 2.
Pozostali na miejscu deweloperzy nie będą rozwijać własnych projektów, lecz będą pomagać innym oddziałom. Kluczowym zadaniem BioWare jest teraz rzekomo projekt Dylan, który został niedawno opóźniony do 2018 roku.
Mass Effect: Andromeda nadal ma otrzymywać wsparcie oraz kolejne łatki. Ostatnią aktualizację wydano wczoraj.
„Zespoły EA Worldwide Studios są pełne talentów i teraz bardziej niż kiedykolwiek stawiamy na współpracę nad kluczowymi projektami” - komentuje dla Kotaku dyrektor Yanick Roy z BioWare Montreal.
„Nasze zespoły BioWare i Motive mają wspólne biura w Montrealu, więc członkowie studia BioWare dołączają do projektów Motive. Rozszerzamy także oddziały rozwijające inne gry BioWare” - dodał.
Mass Effect: Andromeda było pierwszym tytułem, które prowadziło właśnie założone w 2009 roku BioWare Montreal. Pierwsze trzy części powstały w BioWare Edmonton.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z BioWare i z tego, jak BioWare traktuje Mass Effect. Nasze oczekiwania dla tej serii w przyszłości są nadal mocne - mówił kilka dni temu Andrew Wilson, dyrektor generalny EA.