EA zachęca graczy FIFA do kupowania lootboxów? Wyciekły wytyczne
Firma zaprzecza.
- Działania marketingowe EA skupiają się na zachęceniu graczy do trybu Ultimate Team
- Karciany moduł jest fundamentalny dla serii FIFA
- EA zaprzecza jednak, jakoby promowała wśród graczy kupno lootboxów za pieniądze
EA koncentruje się na zachęceniu użytkowników gier z serii FIFA do rozgrywki w trybie Ultimate Team (w skrócie FUT) i kupowania lootboxów - sugerują ujawnione dokumenty marketingowe.
Informator serwisu CBC Go Public dotarł do kilku stron z wytycznymi przeznaczonymi dla osób, które pracują przy promowaniu FIFA 21. Szczególną uwagę zwracają dwa punkty.
„FUT jest naszym fundamentem i robimy, co tylko możemy, by przyciągnąć graczy do tego trybu” - napisano w pierwszym. W drugim stwierdzono zaś, że „wszystkie drogi prowadzą” do karcianego modułu, podkreślając, że wszelkie działania marketingowe powinny kierować uczestników zabawy do wspomnianego wariantu.
Dokumenty zakładają również przygotowanie odświeżonego pakietu startowego, który miałby pomóc początkującym w rozpoczęciu przygody z wymienioną opcją rozgrywki. Inne wytyczne obejmują „aktywne informowanie” i zachęcanie użytkowników do wypróbowania trybu w okresie letnim.
Kontrowersje budzi fakt, że w wielu przypadkach osiągnięcie sukcesu w Ultimate Team wymaga kupna paczek z losowymi kartami (tak zwanych lootboxów). Eksperci uważają, że ma to znamiona hazardu.
Jedna ze stron przekazana CBC Go Public przez informatora zawiera odniesienie do monet, które są używane do kupowania zestawów z kartonikami. W dokumencie EA określa je jako „walutę grindu”, czym przyznaje, że zdobycie dużej ilości wymaga długiej i żmudnej rozgrywki. Oczywiście zapas można uzupełnić, wydając prawdziwe pieniądze.
- Przez lata potrafili wiarygodnie zaprzeczać [twierdząc, że nie trzeba przeznaczać gotówki - dop. red.]. W wewnętrznych dokumentach jednak nie ukrywają, że celem jest kierowanie graczy do trybu z paczkami kart - mówi źródło serwisu.
W komunikacie przesłanym naszym kolegom z brytyjskiego Eurogamera przedstawiciele EA zaprzeczają, jakoby zachęcali do kupowania lootboxów. Podkreślają, że artykuł CBC Go Public jest „sensacyjny” i „przedstawia fakty w fałszywy sposób”.
Firma zaznacza, że stara się nie promować wydawania gotówki, skłaniając do gromadzenia monet poprzez rozgrywkę. Koncern przekonuje, że „większość graczy FIFA nigdy nie przeznacza pieniędzy na przedmioty z gry”.
EA odniosło się też do założenia, że latem działania marketingowe powinny skłaniać użytkowników do wypróbowania Ultimate Team. Wyjaśnia, że we wspomnianym okresie tryb cieszy się szczególnie dużym zainteresowaniem, więc stara się, by z wariantem związanych było jak najwięcej wydarzeń.
„Nowa zawartość, którą udostępniamy w ciągu roku, zawiera darmowe nagrody. Decyzja o wydawaniu pieniędzy zawsze jest opcjonalna. Nic w ujawnionych dokumentach nie przeczy temu, a jedynie pokazuje, w jaki sposób wspieramy większe zaangażowanie graczy latem, nie zachęcając do przeznaczania prawdziwej gotówki” - dodano.
„Mamy nadzieję, że w przyszłości wymienione fakty będą lepiej przedstawiane” - podsumowano.