EA zakłada sprzedaż Battlefield 1 na poziomie 15 mln w pierwszym roku
Plus: inne wyniki i plany.
Electronic Arts spodziewa się, że Titanfall 2 oraz Battlefield 1 sprzedadzą się w pierwszym roku w nakładach - odpowiednio - 9-10 milionów i niecałych 15 mln egzemplarzy.
Prognozy ujawnił Blake Jorgensen, odpowiedzialny w firmie za finanse, podczas konferencji przeprowadzonej po publikacji wyników za ostatni kwartał (okres kwiecień - czerwiec).
- Mówimy ludziom, że Battlefield sprzedaje rocznie około 15 milionów egzemplarzy. Nasze przewidywania wskazują na niewiele mniej, niż ta liczba - wyjaśniał menedżer. - Mamy nadzieję, że podekscytowanie będzie rosło i przekroczymy ten wynik, ale na razie takie są założenia.
Zobacz: Battlefield 1 - Poradnik, Solucja
Jorgensen ujawnił także, że pierwszy Titanfall rozszedł się w nakładzie 7 milionów egzemplarzy. Plusem - oraz minusem - było wydanie na Xbox One: w okresie debiutu gier na nowej konsoli było niewiele, ale również sama sprzęt nie trafił wtedy jeszcze do wielu graczy.
- Sądzimy, że tym razem wynik będzie wyższy, ale raczej bliżej 10 niż 15 milionów egzemplarzy - dodał menedżer (zapis za Seeking Alpha).
Mówiąc o konsolach, EA jest podekscytowane perspektywą nowych modeli, czyli Xbox Scorpio oraz PlayStation 4 Neo.
- Myślę, że przejście poza myślenie, że kolejne konsole nie są ze sobą kompatybilne, wraz z upływem czasu dramatycznie wpłynie na sferę oprogramowania i jest to duży plus - mówił Jorgensen.
- Na poziomie makro jesteśmy podekscytowani tym, co ogłosili Sony i Microsoft - dodał Andrew Wilson, dyrektor generalny EA.
- W połączonym świecie bardzo ważna jest dla nas płynność graczy. W ostatniej dekadzie zwłaszcza na PC widzieliśmy rozrost społeczności do punktu, gdzie cykle sprzętowe są już oderwane od cykli w oprogramowaniu.
Kolejnym powodem do podekscytowania jest dla Wilsona sukces Pokemon GO. Okazuje się, że Electronic Arts już od jakiegoś czasu pracuje nad własnym tytułem wykorzystującym rzeczywistość rozszerzoną. Ten ukaże się jednak „w odpowiednim momencie”.
- Myślę, że to co zrobili, jest bardzo mocne - mówił menedżer o aplikacji studia Niantic. - To świetne połączenie licencji znanej i lubianej od 20 lat oraz nowej technologii, rozszerzającej grupę odbiorców przez urządzenia mobilne.
Jeśli o finansach mowa, to Electronic Arts zanotowało udane trzy miesiące, z przychodami na poziomie 1,27 mld dolarów, w porównaniu z 1,2 mld w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Aż 54 procent sumy pochodzi z dystrybucji cyfrowej.
W tym okresie Battlefield 4 przyciągnął aż 11,5 miliona unikatowych użytkowników, a Star Wars Battlefront - 6,6 mln.