EA zapowiada wielkie łatanie Star Wars Jedi: Ocalały
To nie jest dobry znak przed premierą.
Zapewne nie jest zbyt dobrym zwiastunem, jeśli jeszcze przed premierą wydawca obiecuje, że szykuje liczne aktualizacje gry na nadchodzące tygodnie. Tak jest jednak w przypadku Star Wars Jedi: Ocalały i pozostaje zastanawiać się, czy tytuł jest gotowy na jutrzejszy debiut.
Oficjalne konto EA Star Wars dość niespodziewanie wystosowało zapowiedź w serwisie Twitter. „Pierwsza aktualizacja pojawi się w dniu premiery na wszystkich platformach. W kolejnych tygodniach będziemy wprowadzać usprawnienia” - napisano, wymieniając trzy podpunkty: usuwanie błędów, poprawki wydajności działania oraz kolejne opcje ułatwień dostępu.
„Nie mogliście po prostu opóźnić gry, zamiast wydawać coś, o czym wiecie, że jest pełne błędów i ma kłopoty z wydajnością?” - zastanawia się w komentarzu niejaki „Erik”. Jego rozsądne zapytanie zostało oczywiście bez odpowiedzi.
Zobacz także: Star Wars Jedi Ocalały (Survivor) - Poradnik, Solucja
Pomimo wysokich ocen, gra cierpi na liczne problemy. Przemek nie przebierał w słowach i w naszej recenzji Star Wars Jedi: Ocalały napisał, że tytuł „oferuje prawdopodobnie najgorszy tryb wydajności ze wszystkich gier, które miałem okazję uruchomić na PlayStation 5”, a „deweloperzy musieli uciec się do znaczących kompromisów graficznych”.
Wygląda na to, że jeszcze gorzej jest na PC, gdzie nawet komputer z kartą graficzną RTX 4090 ma spore problemy z osiągnięciem 60 klatek na sekundę, i to w rozdzielczości 1440p. Projekt ma podobno ogromne zapotrzebowanie nie tyle na czystą moc obliczeniową, co na pamięć VRAM, wypełniając nawet 18 GB.
Star Wars Jedi: Ocalały ukaże się jutro - 28 kwietnia. Wydaje się, że najmniej kłopotów zgłaszali recenzujący na Xbox Series X, lecz na ostateczne testy przyjdzie poczekać.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.