EA zapowiada zmiany w skrzyniach w Star Wars Battlefront 2
Mniej pay-to-win?
Po kontrowersjach, które pojawiły się podczas testów wersji beta, Electronic Arts ujawniło zmiany w skrzyniach z losową zawartością i w systemie postępów postaci w Star Wars Battlefront 2.
Modyfikacje nie są dogłębne, lecz fani mogą liczyć na więcej nagród za samo granie, co powinno ograniczyć konieczność korzystania z transakcji cyfrowych w celu zdobycia interesujących przedmiotów.
Najwyższy poziom Gwiezdnych Kart - epickie - został usunięty ze skrzyń i dostępny będzie wyłącznie w systemie rzemiosła. Jednocześnie crafting ograniczono poziomem postaci, by nie móc od samego początku korzystać ze wszystkich najpotężniejszych umiejętności.
Wyjątkiem są epickie Karty z dodatków przedpremierowych czy wydań kolekcjonerskich gry.
Ze skrzyń w większości usunięto także bronie, poza kilkoma. Kolejne elementy arsenału odblokujemy teraz za kończenie określonych kamieni milowych dla danej klasy postaci. Podobnie jest z Kartami dla archetypów i innymi elementami wyposażenia.
To by było na tyle. Na ile wprowadzane zmiany przełożoną się na rozgrywkę dowiemy się po premierze produkcji. Wydaje się, że gracze z - powiedzmy - brązowymi kartami nadal będą mieli utrudnione zadanie niż ci ze złotymi wariantami.
Ile czasu zajmie pozyskiwanie surowców do rzemiosła podczas rozgrywki, w porównaniu z ich kupowaniem? Które bronie nadal pojawią się w skrzyniach? Na te - i podobne - pytania obecnie nie znamy odpowiedzi.
Zobacz: Star Wars Battlefront 2 - Poradnik, Solucja
Podczas konferencji z inwestorami, dyrektor generalny EA - Andrew Wilson - mówił wczoraj dużo na temat wspomnianych kontrowersji, ale - jak to często bywa - ograniczył się do korporacyjnej nowomowy, z której wynika bardzo niewiele.
Menedżer zapewnił więc, że DICE buduje gry z myślą o sprawiedliwości i balansie rozgrywki, a ciągła komunikacja z fanami i modyfikowanie systemów na bazie zbieranych opinii to kwestie kluczowe dla firmy.
Wilson dodał także, że „niemal wszystko” w Star Wars Battlefront 2 odblokować można bez płacenia - zgodnie z dobrze znaną formułką, która nie uwzględnia czasu, jaki jest na to potrzebny.
Jednocześnie poinformowano, że treści cyfrowe w ostatnim kwartale fiskalnym (okres lipiec - wrzesień) wypracowały dla Electronic Arts przychody na poziomie 689 mln dolarów, w porównaniu z 566 mln w analogicznym okresie ubiegłego roku. To już 72 procent wszystkich przychodów.
Star Wars Battlefront 2 ukaże się 17 listopada na PC, PS4 i Xbox One.