Edytor map do Everywhere, ambitnego sandboxa od twórcy GTA, rozpocznie niedługo testy beta
Poznaliśmy przy okazji wstępne wymagania sprzętowe.
Studio Build A Rocket Boy - założone przez Lesliego Benziesa, byłego producenta serii GTA - ogłosiło datę zamkniętych testów beta edytora map do Everywhere, powstającego ambitnego sandboxa. Nadchodzący tytuł, podobnie do Robloxa czy Fortnite, ma być bardziej platformą dla kreatywnych użytkowników do tworzenia własnych poziomów i trybów rozgrywki.
Jak możemy się dowiedzieć z oficjalnej strony produkcji, zamknięte testy rozpoczną się 18 czerwca i może się do nich zapisać każdy, kto ukończył 16 lat - oczywiście nie ma gwarancji, że faktycznie dostaniemy się do puli wybranych graczy. „Beta dla Budowniczych skupia się na Arcadia - naszym systemie tworzenia treści i publikowania ich w sieci. Umożliwia on wkład w rozwój produkcji, swobodne wyrażanie siebie i integrację ze społecznością. Są to dokładnie te same narzędzia, których Build A Rocket Boy użyło do stworzenia treści wewnątrz Everywhere” - czytamy w opisie bety.
Jednocześnie z okazji ogłoszenia bety opublikowano dwa zwiastuny - pierwszy stanowi animowaną „zajawkę”, czego możemy się spodziewać po dziełach stworzonych za pomocą Everywhere, natomiast drugi to dokładniejszy rzut oka na same narzędzia, ich sposób działania oraz oferowane możliwości. Jak możemy się dowiedzieć, do korzystania z systemu Arcadia niewymagana jest znajomość języków programowania, a ważną cechą edytora są tak zwane Stamps.
Stamps to pojedyncze elementy tworzone przez społeczność: od np. modelu klamki drzwi, przez ruszającą się platformę z odpowiednim skryptem, aż po całe poziomy i tryby rozgrywki. Mniej wprawni twórcy będą mogli skorzystać z opublikowanych Stampsów, aby łatwo zbudować własną przygodę. Oczywiście pobrane elementy będzie można także rozebrać na czynniki pierwsze, aby poznać zasadę ich działania, lub dowolnie modyfikować, aby stworzyć własne podobne dzieło.
Jednocześnie twórcy opublikowali wstępne minimalne wymagania sprzętowe, potrzebne do uruchomienia gry w czasie bety. Są one dość wysokie, ale twórcy zapewniają, że do czasu premiery optymalizacja zostanie jeszcze poprawiona. Wypis zamieszczamy poniżej:
- Docelowa wydajność: 1080p / 30 FPS
- System operacyjny: Windows 10
- Procesor: Intel Core i7-12700 lub AMD Ryzen 7 5800X
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2070 lub AMD Radeon RX 5700 XT z 6 GB VRAM
- Miejsce na dysku: 50 GB na dysku SSD