„Efekt Fortnite'a” nowym zjawiskiem na rynku gier
Według analityków z SuperData.
Analitycy z SuperData twierdzą, że na rynku gier mamy właśnie do czynienia z tak zwanym „Efektem Fortnite'a” - informuje Eurogamer.pt, powołując się na raport firmy badawczej.
Specjaliści przekonują, że popularność darmowego battle royale w znacznej mierze wpływa na największych wydawców. Gracze poświęcają bowiem tyle czasu na produkcję Epic Games, że przejawiają mniejsze zainteresowanie innymi tytułami.
Prowadzi to do zwiększenia przychodów z mikropłatności w Fortnite, przy jednoczesnym zmniejszeniu przychodów innych gier. Według SuperData, jednym z najbardziej poszkodowanych przez „Efekt Fortnite'a” wydawców jest Activision. Firma z roku na rok obniżyła przychód z dóbr cyfrowych o 80 proc.
Darmowy battle royale szkodzi też innym wydawcom, ale nie Microsoftowi. Koncern z Redmond ogłosił bowiem 39-procentowy wzrost przychodów w ciągu roku, po części przypisując zasługi nieokreślonej grze zewnętrznego studia - prawdopodobnie omawianemu tytułowi.
Fortnite dostępny jest na wszystkich platformach - zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych. Niedawno zadebiutował na systemie Android.