Efekt Game Passa. Tylko 13% graczy Hellblade 2 na Xbox ukończyło grę
Na Steamie sytuacja wygląda nieco lepiej.
Wygląda na to, że użytkownicy platformy Xbox, którzy mogli zagrać w Senua’s Saga: Hellblade 2 w ramach abonamentu Game Pass, znacznie częściej tracili motywację do ukończenia przygody. Zaledwie 13% użytkowników zdobyło osiągnięcie za dotarcie do finiszu kampanii, a połowa zrezygnowała już przy pierwszym bossie. Z kolei osoby, które kupiły grę na Steam, wyraźnie bardziej zaangażowały się w zabawę.
Uwaga: poniżej znajdują się spoilery dotyczące kilku sekretnych osiągnięć.
Jak informuje serwis True Achivements, podając zebrane przez siebie dane, zaledwie 13% graczy na Xboxie zdobyło osiągnięcie „Koniec Tyranii”, przyznawane za ukończenie ostatniego rozdziału przygody w Hellblade 2. Dla porównania tym samym trofeum może się pochwalić 37% posiadaczy produkcji na Steamie - chociaż trzeba przyznać, że wciąż nie jest to imponujący wynik, biorąc pod uwagę stosunkowo krótki, jak na dzisiejsze standardy, tryb fabularny.
Dla wydania Xboxowego statystyki są jeszcze gorsze, jeśli spojrzymy na achivement „Następny znak”, otrzymywane po pokonaniu pierwszego bossa, do którego docieramy po około pół godzinie zabawy. Zaledwie 52% posiadaczy konsol „zielonych” dodało osiągnięcie do swojego profilu. Z kolei w wydaniu Steam sytuacja wygląda tym razem znacznie lepiej - odznakę zdobyło aż 84% graczy.
Oczywiście jest to tylko przypadek jednej gry, ale może ilustrować szerszy trend w branży gier. Usługi abonamentowego dostępu umożliwiają graczom sięgnięcie po tytuły, których w innym wypadku by raczej nie kupili, potencjalnie zwiększając grupę odbiorców. Z drugiej jednak strony takie osoby znacznie częściej porzucają tytuł bez kończenia go, czy nawet dokonywania istotnych postępów w fabule. Z kolei osoby, które zdecydowały się na zakup gry mają - bez zaskoczenia - większą motywację, do poznania pełni produktu.
Przypomnijmy, że Hellblade 2 zadebiutowało 21 maja 2024 roku. Produkcja spotkała się z pozytywnym przyjęciem przez graczy i krytyków, którzy chwalili przede wszystkim poziom graficzny, projekt dźwięku i świetne wykonane animacje systemu walki. Obecnie na Steamie tytuł ma „Bardzo pozytywne” recenzje graczy, a średnia ocen w agregatorze Metacritic wynosi 81 punktów na 100.