Studio Eidos Montreal będzie pracować cztery dni w tygodniu
Bez zmian w pensji.
Studio Eidos Montreal ogłosiło, że przechodzi na czterodniowy tydzień pracy. Twórcy będą pracować 32 godziny w tygodniu, ale ich wynagrodzenie pozostanie na takim samym poziomie - ogłoszono.
Co więcej, firma zapewnia, że nie chce po prostu wymuszać na deweloperach, by w cztery dni wykonali tyle samo pracy, co dotychczas. Pomóc ma bowiem „lepsza koncentracja” czasu.
„Celem nie jest skompresowanie takiej samej liczby godzin w czterech dniach, lecz przegląd tego, jak pracujemy, by pracować lepiej! Przede wszystkim chcemy większej produktywności i lepszego samopoczucia zatrudnionych” - napisano na oficjalnym blogu.
Czterodniowy tydzień pracy staje się coraz popularniejszym pomysłem. Niedawny „test” w Islandii zakończył się „przytłaczającym sukcesem”, a w świecie gier podejście może pomóc także z tak zwanym crunchem, czyli nadmiernym eksploatowaniem pracowników.
W przypadku Eidos nie bez znaczenia jest także fakt, że Montreal to miasto z ogromną liczbą konkurujących o specjalistów firm deweloperskich, więc taka formuła pracy z pewnością pomoże także w rekrutacji.
Jak to jednak często bywa, nie może zabraknąć łyżki dziegciu i w sieci już teraz pojawiają się doniesienia, że zmiany nie obejmą testerów. Ci - techniczne rzecz ujmując - nie są bowiem pracownikami Eidos, nawet jeśli znajdują się w tym samym budynku i zajmują się tymi samymi grami.