Skip to main content

Elden Ring (dodatek) - Donżon Cienia

Trzecia istotna lokalizacja w dodatku.

Donżon Cienia to trzeci przystanek podróży gracza w czasie przechodzenia dodatku Shadow of the Erdtree do gry Elden Ring. Udajemy się tam w celu zdobycia specjalnej podpałki, która pozwoli nam zniszczyć przeklęte drzewo, którego gałęzie blokują przejście do dalszych lokacji.


Na tej stronie:


Krzyż przy gościńcu

Wyprawę zaczynamy po pokonaniu bossa w Zamku Ensis. Po walce wychodzimy na tyły warowni przez otwarte teraz drzwi po drugiej stronie areny, wychodząc tym samym na Ostrowyż Altus. Idziemy prosto, aż dotrzemy do kolejnego krzyża Miquelli. Rozmawiamy ze znajdującymi się tam postaciami, zbieramy przedmioty i aktywujemy miejsce łaski Krzyż przy gościńcu. Po skorzystaniu z obozu kierujemy się w stronę wysokiej budowli przed nami.

W wojskowym obozie pod donżonem trafimy na ognistego golema. Jest to bardzo potężny przeciwnik, ale na szczęście także powolny - nie musimy z nim walczyć, jeśli tego nie chcemy. Możemy go po prostu ominąć, ale należy uważać na ataki dystansowe, którymi może nas trafić od tyłu. Tak czy inaczej, wchodzimy przez główną bramę, w której znajduje się winda. Stajemy na środku i wjeżdżamy na górę.


Donżon cienia, główna brama - Złoty Hipopotam

Po wjechaniu na górę znajdziemy punkt łaski, z którego korzystamy. Zaraz po wejściu na arenę przed nami rozpocznie się walka z bossem - Złotym Hipopotamem. Po walce aktywujemy miejsce łaski, które pojawiło się na środku i przechodzimy małym wyjściem do dalszej części donżona. Początkowo idziemy cały czas prosto, mijamy ducha i wchodzimy po schodach.

Walczymy z przeciwnikami i wchodzimy po drewnianej klatce schodowej na samą górę, a potem wchodzimy do środka. Po dotarciu do jadalni czeka nas ciężka walka i możemy mocno oberwać z zaskoczenia - od razu jak tylko pojawimy się w drzwiach, zacznie do nas celować łucznik na końcu sali. Natomiast z naszej lewej, w rogu komnaty, znajduje się rycerz z maczugą i tarczą, który od razu ruszy w naszą stronę. Najlepiej jak najszybciej podbiec do łucznika i nim zająć się jako pierwszym, a potem stoczyć walkę z rycerzem. Po walce wychodzimy z pomieszczenia wyjściem na końcu.

Przechodzimy przez mały mostek i skręcamy w prawo, obok płonących sarkofagów. Uważamy po drodze na małych przeciwników z tasakami - są niezbyt wytrzymali, ale za to szybcy, a ich ciosy powodują nagromadzenie efektu krwawienia. Po dotarciu do dużych schodów wchodzimy na nie i kierujemy się w stronę budynku. Przed wejściem czekać będzie na nas nowy rodzaj przeciwnika - silny rycerz, który dodatkowo strzela w naszą stronę kulami ognia. Możemy ich uniknąć, wykonując przewrót w ostatnim momencie.


Magazyn z okazami, parter

Po pokonaniu wroga stajemy na środku windy w budynku i wjeżdżamy na górę. Trafimy do dużego budynku magazynu, gdzie aktywujemy punkt Łaski. Obchodzimy truchło wielkiej bestii od lewej strony i podążamy w stronę części bibliotecznej. Uważamy po drodze na kręcących się tu przeciwników - w szczególności małe istoty z ostrzami kryjące się w zakamarkach sali oraz cienie uczonych, które będą w nas ciskały kulami ognia.

Przechodzimy po niewielkich skręcających schodach do dalszej części pomieszczenia i idziemy dalej, aż trafimy na drewniane schody, którymi wchodzimy na wyższe piętro. Podążamy przez bibliotekę, gdzie szybko natrafimy na kolejną klatkę schodową. Wchodzimy się po kolejnych piętrach, aż trafimy na zakonserwowane zwłoki giganta - wskakujemy na jego stopy, a potem po truchle przechodzimy na wyższy balkon.


Magazyn, trzecie piętro

Znajdziemy tam kolejny krzyż Miquelli, trochę przedmiotów i punkt Łaski, który aktywujemy. Po krótkim odpoczynku wychodzimy na zewnątrz i kierujemy się w lewo, a potem przez dłuższy czas prosto. Po drodze trafimy na przeciwnika, strzelającego w nas dużymi powietrznymi pociskami. Jeśli mamy trudności z pokonaniem go, to możemy spróbować zaszarżować i zrzucić go w przepaść. Na koniec ścieramy się jeszcze z wielkimi nietoperzami i wracamy do wnętrza biblioteki przez wejście na końcu drogi.

Wewnątrz skręcamy w prawo i obchodzimy całe pomieszczenie, aż na koniec zobaczymy kolejne schody, po których wchodzimy na samą górę (dwa piętra). Znajdziemy tam niewielkie pomieszczenie, w którym rozmawiamy z rycerzem oraz aktywujemy punkt łaski. Następnie wychodzimy z pomieszczenia i schodzimy w dół o jedno piętro.


Magazyn, szóste piętro

Idziemy do końca, aż zobaczymy podwieszone pod sufitem zwłoki wielkiego jelenia. Przeskakujemy przez barierki i spadamy na dół. Docieramy do ściany i przesuwamy dźwignię na końcu. Sprawi to, że wielki dźwig na środku obróci się, a my będziemy mogli przejść dalej.

Wskakujemy na most, a następnie duże schodki. Przeskakujemy na platformę z bykiem, a z niej na ciało wielkiego stwora, po którym przeskakujemy na mały balkon. Pozbywamy się wrogów w małej sali i ponownie wychodzimy na zewnątrz. Skręcamy w prawo i wchodzimy po schodach. Na moście czeka nas walka z dobrze znanym już rycerzem. Tym razem wyposażony jest w silne ogniste pociski o bardzo dużym zasięgu - należy robić uniki i jak najszybciej podbiec blisko niego.


Wejście do mrocznej komnaty

Po starciu otwieramy drzwi i wchodzimy po schodach po lewej. Znajdziemy tam ostatni już w tej lokacji ważny punkt Łaski, a zarazem kolejne wrota, które prowadzą do następnego bossa na naszej liście - Messmera Palownika. Przygotowujemy się do starcia, wzywamy wsparcie, a gdy będziemy gotowi, otwieramy drzwi i oglądamy scenkę.

Następne: Elden Ring (dodatek) - Złoty hipopotam

Spis treści: Elden Ring Shadow of the Erdtree - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Elden Ring (dodatek) - Rellana, rycerz Bliźniaczych Księżyców

Zobacz także