Skip to main content

Elden Ring (dodatek) - Enir-Ilim

Zwiedzamy podniebny zamek.

Po przedarciu się przez dżunglę regionu Starożytne ruiny w dodatku Shadow of the Erdtree w grze Elden Ring możemy w końcu odblokować drogę do górnej części osady Belurat, jakim jest miasto Enir-Ilim. Żeby to zrobić, musimy spalić przeklęte drzewo.


Na tej stronie:


Kościół Pąka

Zaczynamy na arenie walki z bossem. Wychodzimy drugim wyjściem z areny i idziemy po schodach na górę. Wchodzimy w interakcję z Drzewem Pieczęci. Aby je spalić, potrzebujemy specjalnej podpałki, którą upuścił po walce Messmer. Jeśli jej nie podnieśliśmy, to musimy niestety wrócić się na arenę walki z Bossem - konkretnie do punktu Łaski o nazwie Mroczna Komnata. Oglądamy krótką scenkę, po której zostaniemy przeteleportowani do miasta.


Zewnętrzny mur Enir-Ilim

Korzystamy ze znajdującego się tam punktu Łaski, po czym wchodzimy wyżej po kamiennych schodach. Uważamy, bo zaraz z kolejnych schodów po lewej zbiegnie do nas rycerz w złotej zbroi. Walczymy z nim, po czym udajemy się do miejsca, z którego przybył. Wewnątrz budynku przeskakujemy przez balustradę i aktywujemy kolejny punkt kontrolny.


Pierwsza wieża

Schodzimy bocznymi schodkami i przechodzimy przez niewielkie przejście. Kierujemy się na górę. Idziemy prosto, po czym przeskakujemy nad przepaścią, gdzie trafimy na grupę mnichów. Jak można się domyślać, nie będą do nas przyjaźnie nastawieni. Szczególnie wymagający jest gruby mnich okrążający fontannę - warto nim się zająć najpierw. Będzie na nas skakał, próbując zmiażdżyć naszą postać.

Po oczyszczeniu obszaru wchodzimy na kamienną klatkę schodową i podążamy cały czas prosto. Na tarasie spotkamy wojownika w masce Boskiej bestii. Jest to kolejny silny przeciwnik, używający elektrycznych ataków i bardzo szybki.

Po uporaniu się z nim mijamy drzewo widoczne przed nami i wchodzimy na górę schodami po prawej. Jak tylko pojawimy się przy schodach, zaraz zaatakuje nas mag, rozstawiający wokół nas magiczne bomby. Biegniemy szybko na górę i rozprawiamy się z nim, a potem eliminujemy następnego z broni dystansowej.

Jakby tego było mało, w naszą stronę przypałęta się jeszcze jeden, słabszy przeciwnik. Sam w sobie nie jest groźny, ale jeśli nie zdejmiemy wcześniej wspomnianego wyżej maga, to razem mogą stanowić problem. Tak czy inaczej, po wejściu na górę otwieramy kamienną bramę i wchodzimy do budynku. Za nią znajduje się następny krzyż Miquelli i kolejny punkt Łaski.


Spiralna wieża

Po wizycie w obozie wchodzimy po schodach na górę. Przeskakujemy na zniszczony parapet i wychodzimy na dach. Idziemy w prawo, mijając spadający piasek. Po chwili zaatakuje nas wielki ptak - lepiej szybko do niego podbiec, zanim wyprowadzi dość groźny atak dystansowy. Następnie przeskakujemy po kolejnych dachach w stronę budynku przed nami, walcząc po drodze zresztą ptaków.

Zabijamy kolejnego ptaka oraz mnicha, po czym wchodzimy po schodach na kolejne piętro budowli. Przechodzimy przez niewielką okrągłą salę i wychodzimy z drugiej strony, a potem znowu schodami w górę. Przechodzimy na kolejne dachy, gdzie czaka na nas jeszcze jeden wojownik w masce Bestii - ten zamiast elektryczności używa mocy lodu. Uważamy, aby nie dać się zrzucić z wysokości!

Wchodzimy po kolejnych daszkach, aż trafimy na okna, które pozwolą nam wrócić do głównej części Wieży. Kontynuujemy schodami w górę, mijamy windę i wychodzimy na zewnątrz głównym wejściem. Wspinamy się na następną wielką klatkę schodową, gdzie czeka nas trzecia już walka z wojownikiem - bestią. Tym razem jest to przeciwnik władający mocą wiatru. Wdrapujemy się po kolejnych schodach, aż dotrzemy do pomieszczenia z punktem kontrolnym.


Westybul komnaty oczyszczenia

Po użyciu obozu wychodzimy z komnaty bocznym wyjściem i wchodzimy do dużej sali zasypanej piaskiem. Spotkamy tam znajomego rycerza Ledę. Wojowniczka poczuje się zdradzona, że nie przybyliśmy do krainy na wezwanie Miquelli, ale we własnym interesie. Po krótkiej rozmowie pojawi się czerwony symbol walki. Jest to całkowicie opcjonalne starcie, w którym będziemy musieli walczyć z Ledą oraz dwoma innymi postaciami w formie widm-najeźdźców.

Pamiętajmy, że w razie walki postacie te zginą i nie pojawią się już później w grze. Tak czy inaczej, po (ewentualnej) walce kierujemy się w stronę małego przejścia na końcu sali. Skręcamy w prawo i wdrapujemy się po schodach. Na końcu wchodzimy do windy, która zawiezie nas na górę. Na szczycie ostatnich już schodów znajdziemy ostatni ważny punkt kontrolny i arenę bossa.


Schody frontowe boskiej bramy

Czekający za barierą boss - Radahn, obiecany małżonek - może i jest znany z podstawowej wersji gry, ale ma teraz w zanadrzu kilka nowych sztuczek. Warto więc się dokładnie przygotować do starcia, rozwinąć postać i wezwać sojuszników. Kiedy będziemy gotowi, przechodzimy przez mgłę i staczamy walkę.

Następnie: Elden Ring (dodatek) - Radahn, obiecany małżonek

Spis treści: Elden Ring Shadow of the Erdtree - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Elden Ring (dodatek) - Romina, święta patronka pąków

Zobacz także