Skip to main content

Elden Ring (dodatek) - Midra, Władca Oszalałego Płomienia

Boss w lokacji Las otchłani.

Midra, Władca Oszalałego Płomienia, to jeden z opcjonalnych bossów, z jakimi możemy się zmierzyć podczas ogrywania dodatku Shadow of the Erdtree do gry Elden Ring. Jest to wymagający przeciwnik, który może sprawić problem nawet wysokopoziomowym postaciom.


Na tej stronie:


Midra, Władca Oszalałego Płomienia - gdzie znaleźć

Z Midrą będziemy mogli się zmierzyć po dotarciu do lokacji Włości Midry, znajdującej się na terenie regionu Las otchłani. Po wejściu do rezydencji musimy przedrzeć się przez zaludnione potworami wnętrza, aż dotrzemy do Sali dyskusyjnej. We wnętrzu dworu należy uderzać bronią w obrazy i szukać dźwigni, aby ujawnić ukryte przejścia.


Midra, Władca Oszalałego Płomienia - jak się przygotować

W tej sekcji zamieszczamy najprzydatniejsze wskazówki, które pomogą nam odpowiednio dobrać taktykę i wyposażenie do walki.

  • Wykorzystaj posiadane runy, aby maksymalnie rozwinąć swoją postać. Jeśli masz zapas kamieni kowalskich, to warto rozważyć powrót do Stołu Utraconej Łaski i wzmocnienie swojego wyposażenia u kowala.
  • Ten boss zadaje obrażenia fizyczne i od ognia. Ponadto spora część jego ataków nakłada na gracza efekt szaleństwa. Warto wyposażyć się w elementy pancerza i talizmany, które chronią przed tego typu atakami i efektami.
  • Midra jest bardzo podatny na ogłuszenie silnymi atakami oraz efekt krwawienia
  • W czasie starcia warto utrzymywać krótki dystans. Większość z jego ataków zadaje obrażenia obszarowe na pewnym dystansie, ale nie w bezpośrednim pobliżu wroga.
  • W miejscu odpoczynku wykorzystaj znalezione Fragmenty Ostrodrzewa i Prochy czcigodnego ducha, aby zwiększyć swoje błogosławieństwa (wpływają na odpowiednio: moc gracza i moc przyzwanych towarzyszy). Błogosławieństwa działają pasywnie i mogą znacznie ułatwić starcie.
  • Jeśli w pobliżu widzisz znaki przywołania pozostawione przez innych graczy, to śmiało zaproś ich do pomocy. Mogą być nieocenionym wsparciem w trakcie starcia. Pamiętaj jednak, że po dołączeniu do sesji multiplayer nie możesz przywoływać duchów dzwonkiem.

Midra, Władca Oszalałego Płomienia - I etap walki

Zaraz po odnalezieniu Midry we wnętrzu rezydencji początkowo będzie on powolny i słaby. Dopiero kiedy zabijemy go w jego ludzkiej formie, uruchomi się cutscenka rozpoczynająca prawdziwe starcie.

  • Jednym z podstawowych dystansowych ataków Midry jest wypuszczenie w stronę gracza fali pocisków oszalałego płomienia. Te lecą do przodu w dość wąskim pasie, także relatywnie łatwo jest ich uniknąć po ucieczce na bok.
  • Z kolei podstawowym atakiem bronią wręcz bossa jest silna, ale relatywnie prosta do sparowania lub ominięcia kombinacja złożona z trzech zamachnięć jego długim mieczem. Innym silnym atakiem jest także obrót - Midra zacznie powoli obracać się w powietrzu, z impetem uderzając nas mieczem.

Midra, Władca Oszalałego Płomienia - II etap walki

Po zbiciu paska zdrowia bossa do połowy uniesie się on w powietrze i wywoła wybuch ognia, który podpali całe pomieszczenie i zada duże obrażenia obszarowe. Co ciekawe, jeśli jesteśmy dość szybcy, to możemy przerwać transformację bossa, ogłuszając go. Wówczas walka nadal będzie się rozgrywać jak w pierwszej połowie.

Pierwszy nowy atak Midry zostanie zasygnalizowany, gdy boss podpali swój miecz płomieniem. Wówczas zacznie nim wymachiwać, każdorazowo tworząc falę płomieni lecącą na wprost. Możemy tego uniknąć, uciekając na boki.

Drugi groźny atak zaczyna się, gdy wróg wyskoczy w powietrze. Wówczas wbije pionowo swój miecz w naszą postać. Samo to nie zada nam obrażeń, ale po chwili dodatkowo wywoła eksplozję długich kolców wewnątrz ciała naszego bohatera, co już poważnie nadszarpnie nasze zdrowie. Jeśli uda nam się uniknąć nabicia na miecz, to boss przywoła wystające z ziemi kolce wokół miejsca uderzenia - musimy więc przygotować się na dwa uniki.

Dodatkowo w tym etapie poprzednie podstawowe combo trzech uderzeń mieczem zostaje zwykle zakończone wybuchem kolców przy ostatnim ciosie. Alternatywnie Midra może zakończyć je szarżą, w wyniku której błyskawicznie znajdzie się za naszymi plecami, a my otrzymamy spore obrażenia.

W ostatnim nowym ataku Midra wypuszcza w powietrze kopię swojej płonącej głowy, która automatycznie zacznie lewitować w naszym kierunku, a po kilku sekundach potężnie eksploduje, zadając spore obrażenia. Najlepiej sprintem uciec z dala od kuli, aby uniknąć obrażeń.


Midra, Władca Oszalałego Płomienia - nagrody

Po pokonaniu bossa otrzymamy:

  • Wizerunek Władcy Oszalałego Płomienia
  • 410 tys. runów

Następnie: Elden Ring (dodatek) - Gnijący rycerz

Spis treści: Elden Ring Shadow of the Erdtree - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Elden Ring (dodatek) - Starożytny smokowiec

Zobacz także