Elden Ring krytykowane przez twórców z Ubisoftu i Guerilla Games
„Moje życie to kłamstwo”.
Elden Ring zbiera wysokie noty i obecnie jest jedną z najlepiej ocenianych gier. Nie wszyscy zgadzają się jednak z pochlebnymi opiniami - produkcję studia From Software skrytykowało kilku deweloperów.
Niedawno uwagę internautów zwróciła dyskusja pomiędzy trzema twórcami gier na Twitterze. Wymianę wpisów rozpoczął Ahmad Salama - projektant interfejsu użytkownika, obecnie pracujący w Ubisofcie, a wcześniej między innymi w studiu DICE.
„Fakt, że średnia ocen Elden Ring na Metacritic to 97 procent dowodzi, że recenzenci nie przejmują się interfejsem użytkownika. Moje życie to kłamstwo” - napisał deweloper. Odniósł się tym samym do zarzutów, jakoby interfejs tytułu był zbyt ubogi, a co za tym idzie nieintuicyjny.
„Wygląda na to, że nie przejmują się też grafiką na PC, stabilnością i wydajnością” - dodała niejaka Rebecca Fernandez O'Shea ze studia Nixxen Software, które specjalizuje się w przenoszeniu produkcji na komputery.
„Ani sposobem projektowania zadań” - dorzucił Blake Rebouche, starszy projektant misji w Guerilla Games, czyli zespole odpowiedzialnym za wydane niedawno Horizon Forbidden West.
Wymiana opinii między deweloperami nie spodobała się internautom, którzy niezadowolenie wyrazili w mediach społecznościowych. Niektórzy zarzucali twórcom brak profesjonalizmu, ale pojawiły się też oskarżenia o zazdrość z faktu, że Elden Ring zdobywa lepsze oceny niż tytuły, przy których pracowali wspomniani autorzy.
Krytyka była na tyle duża, że Salama, O'Shea i Rebouche ustawili swoje profile na Twitterze jako prywatne - teraz tylko zaakceptowani użytkownicy mogą śledzić wpisy publikowane przez wymienioną trójkę.