Elden Ring musiał być trudny. Reżyser gry tłumaczy decyzję From Software
„To nasza tożsamość”.
Elden Ring - podobnie jak wcześniejsze gry studia From Software - wyróżnia się wysokim poziomem trudności. Jeden z twórców projektu przekonuje, że produkcja musiała stanowić dla graczy wyzwanie.
Reżyser tytułu - Hidetaka Miyazaki - w wywiadzie dla The New Yorker tłumaczy, że wysoki poziom trudności jest elementem wyróżniającym pozycje japońskiego zespołu i deweloperzy nie mogli zrezygnować ze wspomnianego aspektu.
- Zawsze staramy się być coraz lepsi, ale w naszych grach pokonywanie trudności nadaje sens rozgrywce. Nie jest to więc coś, z czego chcielibyśmy zrezygnować. To nasza tożsamość - wyjaśnia Japończyk.
- Przepraszam wszystkich, którzy uważają, że nasze gry stanowią za duże wyzwanie. Chciałbym tylko, żeby jak najwięcej osób mogło doświadczyć radości z pokonywania trudności - dodaje Miyazaki.
Po premierze Elden Ring, wróciła dyskusja dotycząca poziomów trudności w grach. Niektórzy krytykują From Software z powodu faktu, że japońskie studio nie zaimplementowało w produkcji łatwego trybu rozgrywki.