Skip to main content

Elden Ring Nightreign bez kreatora postaci, ale z klasami. Znamy pierwsze szczegóły

To nie gra-usługa.

Elden Ring Nightreign zapowiada się na jedną z najbardziej nietypowych produkcji w portfolio FromSoftware. Okazuje się bowiem, że tytuł połączy ze sobą mechaniki klasycznego RPG-a akcji, gry survivalowej oraz... roguelike'a.

Kilka godzin z grą spędził już redaktor PC Gamer, który otrzymał też możliwość przepytania deweloperów, o co w Nightreign właściwie chodzi. Elementy multiplayer nie są dla gier FromSoftware niczym nowym, ale tutaj po raz pierwszy będą stanowiły trzon rozgrywki.

Pierwsza lokacja w Nightreign bardzo przypomina pierwowzór, ale to tylko pozory. Zabawy nie rozpoczynamy w kreatorze postaci, lecz wybierając spośród kilku gotowych bohaterów. Każdy oferuje unikatowy zestaw umiejętności i wyposażenia, które będziemy rozwijać z pomocą zebranych zasobów.

Zasady rozgrywki są zupełnie inne niż w oryginale. W grze będziemy brali udział w trwających około 30 minut „runach”, skupiając się na zbieraniu surowców i polowaniu na wrogów. Cykl składa się z trzech pełnych dób i kończy się walką z potężnym - wybranym przez nas - bossem.

Zobacz na YouTube

Niezależnie od tego, czy odniesiemy sukces, czy polegniemy już pierwszego dnia - do następnego podejścia przeniesiemy różnego rodzaju wzmocnienia, np. przedmioty leczące sojuszników, zwiększające obrażenia czy odblokowujące specjalną zdolność dla jakiejś broni.

Chcieliśmy zaoferować skondensowane doświadczenie, zbudowane z elementów RPG, eksploracji, zdobywania poziomów i rozwoju postaci. Chcieliśmy, by wszystko to łączyło się w jedną całość, a kulminacją była walka z bossem, ale w bardziej skoncentrowanej formie” - wyjaśnił reżyser gry, Junya Ishizaki.

Nightreign to nie gra-usługa

FromSoftware zależy na podkreśleniu, że choć rozgrywka wieloosobowa jest absolutnym fundamentem zabawy w Nightreign, tytułu nie powinno nazywać się grą-usługą, ponieważ wszystkie najważniejsze elementy zaoferuje już na premierę.

„Chcieliśmy, aby gra była kompletna już po wyjęciu z pudełka w dniu zakupu, wszystko da się w niej odblokować [za darmo - dop. red]. Nie jest to produkcja, którą uznawalibyśmy za grę-usługę” - wyjaśnił Ishizaki.

Elden Ring Nightreign zmierza na PC i konsole obecnej generacji, z premierą planowaną na przyszły rok. W planach są również testy infrastruktury sieciowej, do których zaproszeni zostaną wybrani gracze, ale wiadomo jeszcze, kiedy ruszą.

Zobacz także