Elden Ring Nightreign nie pozwoli robić psikusów innym graczom. W grze zabraknie lubianej funkcji
Nie będzie zabawnych wiadomości.
Gracze lubujący się w robieniu żartów innym fanom gier FromSofwtare nie będą zadowoleni z nowych informacji przekazanych przez studio. W Elden Ring Nightreign nie znajdziemy funkcji pozwalającej na pozostawienie na ziemi wiadomości i wskazówek.
Decyzja może zaskakiwać - mowa przecież o grze, w której aspekt sieciowy będzie jeszcze ważniejszy niż w Elden Ring czy trylogii Dark Souls. Junya Ishizaki - reżyser gry - wyjaśnił w rozmowie z japońskim oddziałem IGN, że dodanie funkcji do Nightreign nie ma sensu, ponieważ gracze nie mieliby czasu z niej korzystać.
„Nadal będzie można zobaczyć duchy innych graczy, ale opcja zostawiania wiadomości została usunięta. Powodem, przez który z niej zrezygnowaliśmy, jest to, że każda sesja w tej grze trwa maksymalnie 40 minut, więc nikt nie miałby czasu na pisanie własnych wiadomości ani czytanie tych napisanych przez innych” - wyjaśnił Ishizaki, którego wypowiedź tłumaczy Gamingbolt.
Wyjaśnienie brzmi sensownie. Funkcja zostawiania wiadomości innym dobrze sprawdza się w otwartych grach: gracze mogą zostawiać za sobą wskazówki odnośnie sposobu przejścia przez jakąs lokację, tworzyć zabawne gry słowne albo organizować niecne pułapki. Niech pierwszy rzuci kamień ten, kto nigdy nie nabrał się na wiadomość o ukrytym skarbie lub niewidzialnym przejściu nad przepaścią.
Warto jednak przypomnieć, że w Elden Ring Nightreign powróci mechanika plam krwi, która tym razem zadziała inaczej. Pozwoli bowiem nie tylko zobaczyć, jak zginął inny gracz, ale też zebrać utracone przez niego wyposażenie i zasoby.
Premiera Elden Ring Nightreign odbędzie się w tym roku. Gra zmierza na PC oraz konsole Xbox i PlayStation obu generacji, a pierwsza okazja do przetestowania jej pojawi się już w lutym.