Elden Ring pobił rekord GTA 5 w oglądalności na YouTube
W okolicach premiery.
Elden Ring wyniósł studio FromSoftware na wyższy poziom, również w kontekście popularności. Nie dość, że gra sprzedała się w ponad 13 milionach egzemplarzy, to stała się również jedną z najchętniej oglądanych w historii serwisu YouTube.
W zaledwie trzy miesiące od premiery, filmy z Elden Ring wyświetlono ponad 3,4 miliarda razy. Ze statystyk opublikowanych na Twitterze przez YouTube Gaming wynika, że w okresie premiery produkcja cieszyła się popularnością większą niż GTA 5 (1,9 mld wyświetleń), Red Dead Redemption 2 (1,4 mld) czy Skyrim (456 mln) w analogicznym okresie.
Najchętniej oglądanymi kanałami są VaatiVidya, specjalizujący się w opowiadaniu historii świata Elden Ring; Fextralife, będący kanałem skupionym na poradnikach; oraz Distortion2, czyli speedruner, który ukończył grę w czasie poniżej 9 minut.
Jeśli chodzi o bossów, najwięcej filmów poświęcono Margitowi. Zaraz za nim plasują się: niesławna Malenia, Godrick i Radahn. Najpopularniejsze klasy postaci w filmach to samuraj, bohater, łajdak, astrolog i wojownik.