Elden Ring - premiera i najważniejsze informacje
Gameplay, świat, fabuła. Co warto wiedzieć.
Twórcy Dark Souls - studio From Software - postanowili ponownie zabrać się za zupełnie nową markę, niezwiązaną z żadną istniejącą już serią gier.
Uniwersum Elden Ring powstało przy współpracy z autorem sagi „Pieśń Lodu i Ognia”, George'a R.R. Martina. Gracze odwiedzą mroczny, tajemniczy, wielki świat fantasy.
Produkcja rozpoczęła się po wydaniu ostatniego dodatku do Dark Souls 3. Tytuł ten zaoferuje wiele nowości, których wprowadzenie nie było możliwe w serii Souls - z różnych powodów. Pojawią się jednak pewne cechy wspólne.
- Premiera: 25 lutego 2022
- Platforma: PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One
- Wersja językowa: polska (napisy)
- Producent: From Software
- Wydawca: Bandai Namco Entertainment
- Wydawca PL: Cenega
Data premiery
Elden Ring ukaże się 25 lutego 2022 roku. Gra trafi na PC, PS4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X i Series S. Jest tworzona głównie z myślą o komputerach i poprzedniej generacji konsol.
Wersje next-genowe zadziałają rzecz jasna lepiej. Użytkownicy mogą liczyć choćby na 60 FPS i wyższe rozdzielczości, a także lepsze czasy ładowania.
W listopadzie na konsolach odbędą się zamknięte testy Elden Ring.
Fabuła i świat
Dostępne obecnie informacje na temat fabuły Elden Ring są bardzo szczątkowe. Nad historią świata gry pracował Hidetaka Miyazaki z From Software oraz pisarz George R.R. Martin. Mamy odwiedzić uniwersum dark fantasy, ale twórcy uważają, że nie będzie to do końca typowa fantasyka - czego zresztą można się spodziewać po japońskim studiu.
Głównymi motywami narracji ma być między innymi „ambicja ludzkości” i „ekscentryczność”. Świat zaoferuje atmosferę tajemniczości i wiele interesujących postaci.
Obecnie nieznane są jednak jakiekolwiek szczegóły na temat historii. Nie wiadomo, kim jest postać gracza - choć potwierdzono, że stworzymy własnego bohatera, w przeciwieństwie do Sekiro.
Najważniejszą nowością w stosunku do innych gier studia From Software jest fakt, że Elden Ring zaoferuje wielki, otwarty świat. Twórcy chcieli przez to zwiększyć skalę opowieści, a także wprowadzić pewne zmiany w rozgrywce, które nie byłyby możliwe w liniowych lokacjach.
Świat gry złoży się z centralnej, obszernej lokacji zwanej Overworld, a także połączonych podziemi ze skarbami i bossami. Te ostatnie regiony są duże i zaoferują wielopoziomowe zamki, podobne do struktur z serii Dark Souls. Twórcy obiecują, że mapy stopniowo odsłonią kolejne tajemnice z unikalnymi wyzwaniami.
Zarówno Overworld, jak i odchodzące od niego obszary składają się z różnych biomów. Nie zabraknie zaśnieżonych szczytów, zalanego miasta i pokrytych śniegiem równin. Podziemia zaoferują też różne ścieżki, którymi może podążyć gracz.
Rozgrywka
Elden Ring bazuje oczywiście na systemie walki, który znamy z Dark Souls czy Bloodborne, ale wykorzysta też elementy z Sekiro - powróci choćby znane z tej gry skradanie.
Wzorem The Legend of Zelda: Breath of the Wild, w grze pojawi się opcja nanoszenia na mapę własnych znaczników. Twórcy nie zdecydowali jeszcze, czy z funkcji skorzystamy także w trybie współpracy.
Postać dostosujemy do własnego stylu gry, by specjalizować się w korzystaniu z różnych broni czy magii. Wierzchowce wykorzystamy nie tylko do eksploracji, ale też podczas walki.
Niektórych potyczek można uniknąć. Przykładem jest wejście do jednego z zamków, pilnowane przez trolla. W trakcie jednej z prezentacji gry, postać uśpiła stwora strzałą, a następnie przeszła obok.
Nowością w systemie walki jest Guard Counter: uderzenie wyprowadzane tuż po udanym zablokowaniu ciosu. Wrogowie posiadają postawy, którą można przełamać.
Twórcy podkreślają, że produkcja jest bardziej przystępna dla nowicjuszy niż wcześniejsze tytuły From Software. Zapewne dzięki systemowi przyzywania duchów, które pomogą nam w walce w niektórych obszarach.
Gameplay
Twórcy opublikowali do tej pory tylko jeden krótki material, w którym zaprezentowano fragmenty rozgrywki z Elden Ring.