Skip to main content

Elden Ring to Dark Souls z elementami Breath of the Wild - są nowe screeny i szczegóły

Wieści o grze studia From Software.

Wybrani dziennikarze mieli niedawno okazję uczestniczyć w prezentacji Elden Ring i teraz podzielili się wrażeniami, dostarczając mnóstwo informacji o nowej grze studia From Software.

Z opublikowanych artykułów wynika, że projekt przypomina połączenie Dark Souls z elementami Breath of the Wild, a twórcy wprowadzą wiele zmian do formuły rozgrywki znanej z poprzednich swoich gier. Ujawniono też nowe screeny z tytułu.

Poniżej najważniejsze informacje:

  • Fabuła ponownie zostanie przedstawiona w sposób fragmentaryczny, ale większą rolę odegrają postacie. To zmiana względem wcześniejszych gier From Software, gdzie historię opowiadano głównie z pomocą przedmiotów i artefaktów znajdowanych w trakcie przygody;
  • twórcy przekonują, że bohaterowie i ich losy w lepszym stopniu nakreślą główny wątek fabularny, dzięki czemu gracz mocniej zaangażuje się w produkcję;
  • świat gry złoży się z centralnej, obszernej lokacji zwanej Overworld, a także połączonych podziemi ze skarbami i bossami. Te ostatnie regiony są duże i zaoferują wielopoziomowe zamki, podobne do struktur z serii Dark Souls. Twórcy obiecują, że mapy stopniowo odsłonią kolejne tajemnice z unikalnymi wyzwaniami.
  • Zarówno Overworld, jak i odchodzące od niego obszary składają się z różnych biomów (stref): nie zabraknie zaśnieżonych szczytów, zalanego miasta i pokrytych śniegiem równin;
  • podziemia mają co najmniej dwie odmienne ścieżki, którymi może podążyć gracz;
  • powróci niedostępna w Sekiro możliwość dostosowania postaci do własnych preferencji. Na potrzeby prezentacji używano dwóch odmiennych bohaterów: wojownika z mieczem i rzucającego zaklęcia. Potwierdzono też, że pojawi się możliwość zabawy łucznikiem.
  • W planach możliwość przyzwania duchów, które wspomogą nas w starciach. Twórcy przygotowują różne typy pomocników: od skupiających się na obronie, po zadających duże obrażenia. Pomagierów wezwiemy określonym przedmiotem, ale tylko podczas rozgrywki w pojedynkę;
  • powróci znane z Sekiro skradanie;
  • na otwartych przestrzeniach pojawi się możliwość wezwania wierzchowca, który pomoże w eksploracji. Konia użyjemy także do wykonania podwójnego skoku, co pozwoli ominąć skaliste ściany. Rumaka wykorzystamy również w walce.
  • W określonych miejscach odpoczniemy oraz zregenerujemy siły i zapasy. Wspomniana czynność za każdym razem doprowadzi do odrodzenia pokonanych już wrogów;
  • pojawi się system szybkiej podróży do odwiedzonych już miejsc odpoczynku;
  • świat jest bardziej kolorowy niż w poprzednich grach From Software, a także żywszy. Jak przekonują dziennikarze obecni na pokazie, w najbliższym otoczeniu zawsze coś się dzieje. Przykładem jest sytuacja ze smokiem, który zlikwidował grupkę wrogów, których można byłoby zaatakować samemu.
  • W planach tryb kooperacji dla maksymalnie trzech graczy;
  • nowością jest mapa, która wskaże wszystkie warte uwagi miejsca do odwiedzenia. Nie będzie jednak od razu dostępna w całości - w toku przygody przyjdzie zebrać fragmenty, które odsłonią kolejne tajemnice.
  • Wzorem The Legend of Zelda: Breath of the Wild, w grze pojawi się opcja nanoszenia na mapę własnych znaczników. Twórcy nie zdecydowali jeszcze, czy z funkcji skorzystamy także w trybie współpracy;
  • niektórych potyczek można uniknąć. Przykładem jest wejście do jednego z zamków, pilnowane przez trolla. W trakcie prezentacji postać uśpiła stwora strzałą, a następnie przeszła obok.
  • Nowością w systemie walki jest Guard Counter: uderzenie wyprowadzane tuż po udanym zablokowaniu ciosu;
  • wrogowie posiadają postawy, którą można przełamać;
  • twórcy podkreślają, że produkcja jest bardziej przystępna dla nowicjuszy niż wcześniejsze tytuły From Software.

Elden Ring zadebiutuje 21 stycznia 2022 roku.

Zobacz także