Skip to main content

Elden Ring w stylu Diablo. Gracz zmienił system przedmiotów

Różne efekty i statystyki.

Ambitna modyfikacja dla Elden Ring gruntownie zmienia system ekwipunku w grze, by ten przypominał bardziej Diablo - jeśli mowa o losowości i różnorodności.

Projekt o wiele mówiącej nazwie Diablo Style Loot znajduje się obecnie w fazie testów beta, lecz jest dostępny dla wszystkich zainteresowanych, za darmo w serwisie Nexus. Za prace odpowiada niejaki „CornflakeRush”, który pierwszą wersję opublikował 1 stycznia, od tego czasu oferując szereg aktualizacji.

Jak wyjaśnia autor, mod „dodaje w całej grze ogromną liczbę losowych broni i pancerzy, z losowymi statystykami i efektami specjalnymi”. Ekwipunek „wypada” oczywiście z pokonanych przeciwników, co zachęca do eksterminowania wrogów - więcej niż raz.

Jak na styl Diablo przystało, są też różne rodzaje jakości: przedmioty zwykłe, niezwykłe, rzadkie, legendarne, mityczne, czy też - na końcu skali - „bogobójcze” (godslaying). „Pod maską loot nie jest faktycznie losowy” - tłumaczy „CornflakeRush”. „Zaprojektowałem program, który generuje pseudo-losowe parametry, które można przenieść następnie do gry”.

Przykładowy przedmiot stworzony przez mod

Są też specjalne parametry. Broń „wampiryczna” wykrada życie przeciwników, a pancerz z „kolcami” zadaje obrażenia, jeśli trafimy wroga przewrotem po ziemi. „Mod jest obecnie w bardzo wczesnej wersji. Wrzucam wstępną wersję, by zebrać opinie i krytykę na temat balansu, błędów i tego, czy to w ogóle fajny pomysł!” - ostrzega twórca.

Wydaje się, że rozrywka faktycznie może być przednia, zwłaszcza dla osób, które znają już Elden Ring na pamięć. Warto też pamiętać o graniu w trybie offline, by nie wyłapać przypadkowego bana od FromSoftware.

Zobacz także