Elden Ring z kolejnym GOTY. Tym razem wyróżnienie od innych deweloperów
Znowu łeb w łeb z God of War Ragnarok.
Podczas tegorocznej konferencji Game Developers Conference 2023 po raz kolejny przyznano nagrody Game Developers Choice Awards, czyli wyróżnienie od innych pracowników branży gier dla ich kolegów po fachu. Najwyższą nagrodę gry roku zdobyło Elden Ring.
Jak czytamy na oficjalnej stronie wydarzenia, w sumie dzieło FromSoftware otrzymało trzy statuetki: za najlepszą grę, najlepszy projekt oraz najlepszy styl wizualny. Produkcja japońskiego zespołu, podobnie jak na innych galach, szła łeb w łeb z God of War Ragnarok, które również otrzymało trzy wyróżnienia: w kategoriach najlepsze udźwiękowienie, najlepsza technologia oraz wybór publiczności.
Przyznano także dwa honorowe wyróżnienia. John Romero, czyli słynny współtwórca takich hitów, jak Doom, Quake i Wolfenstein 3D otrzymał nagrodę za całokształt twórczości. Oprócz tego zarząd gali postanowił także pośmiertnie uhonorować Mabel Adis tytułem pioniera branży. Uważana jest za pierwszą projektantkę gier wśród kobiet - w 1964 roku na komputerze IBM 7090 stworzyła program The Sumerian Game, mający poprzez zabawę uczyć uczniów zarządzania zasobami.
Oprócz tego wyróżniono także cztery inne tytuły, a w sumie podczas całej gali przyznano nagrody w 12 kategoriach. Pełną listę wręczonych statuetek zamieszczamy poniżej:
- Najlepszy debiut: Stray
- Najlepszy styl wizualny: Elden Ring
- Najlepsze udźwiękowienie: God of War Ragnarok
- Najlepsza narracja: Pentiment
- Największy wpływ społeczny: Citizen Sleeper
- Największa innowacja: Immortality
- Najlepsza technologia: God of War Ragnarok
- Najlepszy projekt: Elden Ring
- Wybór publiczności: God of War Ragnarok
- Gra roku: Elden Ring
- Pionier branży: Mabel Addis
- Nagroda za całokształt twórczości: John Romero
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.