Electronic Arts łączy studio Maxis ze swoim działem gier mobilnych
Odchodzi szefowa, Lucy Bradshaw.
Electronic Arts kontynuuje restrukturyzację pozostałości EA Maxis, łącząc je z działem odpowiedzialnym za produkcje mobilne. Taki krok nie spodobał się najwyraźniej szefowej studia - Lucy Bradshaw postanowiła rozejrzeć się za nową pracę.
Jej stanowisko zajmie teraz Rachel Franklin, nadzorując rozwój The Sims 4 oraz „innych projektów”. Samantha Ryan została szefową połączonego działu o nazwie EA Mobile and Maxis.
EA stara się w ten sposób „rozszerzyć możliwości dotarcia do większej liczby graczy na PC i urządzeniach mobilnych, a także zbadać temat zabawy multiplatformowej” - komentuje dyrektor generalny Andrew Wilson.
Lucy Bradshaw, znana zapewne wszystkim oglądającym konferencje EA na corocznych targach E3, dołączyła do firmy w 1997 roku. „Odchodzę, wiedząc że Maxis jest w dobrych rękach” - dodała w komunikacie.
Maxis, jako niezależne studio, założyli w 1987 roku Will Wright i Jeff Braun, starający się wydać pierwsze SimCity. Firma została przejęta przez EA dziesięć lat później.
W marcu tego roku Electronic Arts zamknęło studio Maxis Emeryville, odpowiedzialne za Spore oraz najnowszą odsłonę serii SimCity. Aktywny jest teraz oddział w Redwood Shores, gdzie powstaje The Sims.
EA zapewnia w komunikacie dla serwisu Polygon, że połączenie z działem mobilnym nie oznacza, że Maxis „odwróci się” od tworzenia gier na PC.
Nudzisz się? Zobacz także: