Skip to main content

Electronic Arts: Model Free to Play integralnym elementem każdej marki

Peter Moore: „Nie dostarczamy już gier offline”.

Peter Moore, dyrektor wykonawczy Electronic Arts, wypowiedział się na temat biznesowego modelu Free to Play, a także gier wymagających stałego połączenia z siecią.

Przedstawiciel EA zaznaczył, że darmowe gry związane z markami FIFA oraz Battlefield to tylko pierwsze kroki firmy na polu produkcji niewymagających żadnych opłat. W przyszłości pojawią się kolejne produkcje tego typu, związane ze znanymi tytułami.

- Możliwość ciągłej interakcji z marką dzięki modelowi Free to Play będzie integralnym elementem dla każdej serii gier, którymi teraz się zajmujemy - powiedział Moore w rozmowie z Engadget.

Niedawno dowiedzieliśmy się, że Electronic Arts chce wprowadzić na rynek rosyjski oraz brazylijski sieciową, darmową produkcję FIFA Online.

Moore zaznaczył również, że firma skupi się w przyszłości wyłącznie na doświadczeniach związanych ze stałym połączeniem z siecią, by gry stały się w większym stopniu usługami, a nie produktami.

- Nie produkujemy jako EA gier, które nie wymagają połączenia z siecią. To po prostu już się nie zdarza. Gracze chcą być połączeni dla statystyk i osiągnięć, które odzwierciedlają to, jacy są, albo dla trybu multiplayer. Nie dostarczamy już gier offline - stwierdził przedstawiciel Electronic Arts.

Warto zaznaczyć, że pomimo chęci firmy na skupianiu się na doświadczeniach związanych ze stałym połączeniem sieciowym, niektóre produkcje nie będą zmuszały graczy do pozostawania w trybie online - przykładem może być chociażby The Sims 4. Tytuł pozbawiony będzie zabezpieczeń DRM i nie będzie wymagał, by użytkownik stale dysponował połączeniem internetowym.

Zobacz także