Electronic Arts zwalania 10% pracowników na całym świecie
Dalszy ciąg restrukturyzacji.
Electronic Arts kontynuuje zmiany w strukturze koncernu. Wczoraj pisaliśmy o zamknięciu programu EA Partners, dziś dowiadujemy się, że firma zmniejsza zatrudnienie. Jak informuje serwis Kotaku, pracę mogło stracić nawet 10 proc. personelu, liczącego 9 tys. osób.
„W ostatnich tygodniach EA uporządkowało wszystkie swoje struktury, wspierając nowe i mobilne technologie” - napisano w oświadczeniu. „W związku z tym musieliśmy podjąć trudne decyzje i zredukować zatrudnienie w niektórych oddziałach.”
Wydawca wciąż nie podaje oficjalnych informacji na temat szczegółów zwolnień. Jednak anonimowe źródła donoszą, że zmniejszono zatrudnienie w studiach w Los Angeles i Montrealu. Zamknięto także PopCap Vancouver (twórcy gier z gatunku hidden objects) oraz Quicklime Games (Need for Speed: World).
W zeszłym miesiącu ze stanowiska dyrektora generalnego zrezygnował John Riccitiello, EA zdecydowało się także na zamknięcie studia Playfish (gry na Facebooka).
Serwis TechCrunch dotarł do wewnętrznej notatki firmy, która rzuca nieco światła na ostatnie wydarzenia.
„Na początku nowego roku fiskalnego chciałbym poinformować was o kilku ważnych zmianach w naszej organizacji” - napisał prezes rady nadzorczej, Larry Probst do dyrektora operacyjnego Petera Moore'a i szefa EA Labels, Franka Gibeau. „Jako prezes rady nadzorczej, moim zadaniem jest upewnienie się, że EA dostarcza produkty i usługi najwyższej jakości. Jednocześnie wspomagam menedżerów w budowaniu planu na rok fiskalny 2014, który zapewni rozwój firmy, a jednocześnie racjonalizuje koszty i zatrudnienie.”
„Redukcje w zatrudnieniu, przeprowadzane w ostatnich dwóch tygodniach, to większość z planowanych zwolnień.”
Probst poinformował, że zarządzanie marketingiem przechodzi w ręce Petera Moore'a, a platformą Origin zajmie się Frank Gibeau w swoim oddziale EA Labels.
„Zmiany są często trudne, ale konieczne. Korekty, których dokonujemy, pozwolą nam na zajęcie lepszej pozycji do budowania wspaniałych gier i usług, dostarczanych do konsumentów w efektywny sposób, udowadniający graczom na całym świecie, że powinni spędzać z nami czas.”