Elex 2 - Koniec ze szczurzym mięsem
Wykonujemy zadanie, podczas którego zostaniemy wystawieni na próbę przez Vlada.
Poniżej opisujemy zadanie, jakie można wykonać w grze Elex 2.
Na tej stronie:
Koniec ze szczurzym mięsem: początek zadania
Zleceniodawcą misji jest Vlad, którego spotkasz w Piwnicy, baru Gosty mieszczącego się w Grocie, mieście Morkonów. Vald nie będzie chciał z tobą na początku rozmawiać, więc kilkukrotnie rozpocznij dialog - wówczas stanie się rozmowniejszy. Podczas konwersacji powiedz mu, że szukasz zajęcia. Wówczas zaproponuje ci wspólny wypad na zewnątrz, by zapolować na zwierzęta. Jeśli się zgodzisz, rozpocznie się opisywane zadanie.
Podążaj za Vladem. Kiedy wyjdziecie na zewnątrz, Vlad zaczepi cię i przeprowadzicie krótką pogawędkę. Musisz bowiem wiedzieć, że to zadanie jest testem dla ciebie. Wszystkie twoje odpowiedzi i działania podczas tego wypadu mają znaczenie. Vlad przekaże informacje na temat twojej osoby Khanowi.
Kilkukrotnie więc podczas wędrówki Vlad wystawi cię na próbę, choć nie powie ci tego wprost. Jeśli chcesz wypaść jak najlepiej, zapisz stan rozgrywki na początki misji i obserwuj reakcje na twoje odpowiedzi i działania. Jeśli Vlad nie będzie się z nimi zgadzał, wczytaj poprzedni stan rozgrywki i spróbuj innego rozwiązania, aby przypodobać się Morkonowi.
Koniec ze szczurzym mięsem: posterunek Morkonów
Kiedy dotrzecie do posterunku Morkonów. Z podejrzanej rozmowy pomiędzy Vladem a kobietą wynika, że są przemytnikami. Jeśli zaproponujesz mu, że chcesz dołączyć do nich, Vlad nie będzie zadowolony, bo nie ufa ci. Jeśli chcesz dobrze wypaść potem przed Khanem, zapytaj go, co kombinuje i pokaż mu, że ci się to nie podoba.
Koniec ze szczurzym mięsem: Krzykacze
Pójdziecie dalej. Dotrzecie do miejsca, gdzie przebywają krzykacze (rodzaj potworów). Musicie zabić łącznie 10 stwórów. Kiedy zlikwidujesz krzykacze, porozmawiaj z Vladem, aby rozpocząć kolejny etap zadania.
Koniec ze szczurzym mięsem: cyklop
Vlad zaproponuje ci walkę z cyklopem. Jeśli go poprzesz i zechcesz walczyć z tym potężnym przeciwnikiem, będzie zadowolony z twojej decyzji. Uważaj jednak - cyklop to trudny przeciwnik.
Idź za Vladem, a dotrzecie do cyklopa. Postaraj się nie zwracać na siebie uwagi tak, by stwór interesował się głównie Vladem lub twoim towarzyszem. Wówczas zaatakuj go od tyłu. Najsilniejszą bronią cyklopa jest laser, którym do ciebie strzela. Gdy zobaczysz, że wróg przymierza się do strzału, wykonaj unik. Uciekaj również, gdy podniesie nogę - wówczas spróbuje cię nadepnąć.
Vlad będzie zadowolony, kiedy pokonacie cyklopa. Twój kompan oznajmi wówczas, że pora się zbierać i wracać do Groty. Idź za nim, by dotrzeć do miasta Morkonów.
Koniec ze szczurzym mięsem: Ilgur
W drodze powrotnej spotkacie Ilgura. Vlad nie będzie zadowolony z faktu, że się oddalił od miasta, więc będzie chciał wymierzyć karę. Jeśli nie zareagujesz, zabije go. Jeśli się natomiast wtrącisz, nie będzie z tego faktu zadowolony. Jeżeli chcesz mu się przypodobać, a tym samym Khanowi, nic nie rób i pozwól Vladowi zabić Ilgura.
Koniec ze szczurzym mięsem: zakończenie zadania
Kiedy wejdziecie do Groty, Vlad się z tobą pożegna i podziękuje za wspólna wyprawę. Tak zakończy się to zadanie. Konsekwencje twoich wyborów będą miały znaczenie podczas Osądu Khana.
Nagrody: 200 + 800 + 3200 PD
Następnie: Elex 2 - Atylla na tropie świata zewnętrznego
Spis treści: Elex 2 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Elex 2 - Osąd Khana