Elex 2 - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, wszystkie misje, frakcje oraz mnóstwo wskazówek do rozgrywki.
Witajcie! Przed wami poradnik do Elex 2, rozbudowanego RPG akcji, w którym przemierzamy niebezpieczną planetę Magalan w poszukiwaniu ratunku dla ludzkości. Tak jak w poprzedniej odsłonie, wcielamy się w Jaxa, którego zadaniem jest zjednoczenie zwaśnionych frakcji, by wspólnie walczyć z obcym najeźdźcą.
W niniejszym przewodniku przedstawiamy najważniejsze aspekty związane z rozgrywką i mechanikami gry, a także szczegółowy opis wszystkich misji głównych i zadań pobocznych, wraz z ilustracjami. Nie pominęliśmy ważnych wyborów, jakich można dokonać podczas przygody.
Zapraszamy do lektury i życzymy dobrej zabawy w Elex 2!
Elex 2 poradnik - skocz do sekcji:
Rozgrywka i mechanika
W tej części zapoznasz się z podstawowymi informacjami dotyczącymi rozgrywki i mechanikami, które występują w grze.
Podstawowe informacje i mechaniki
- Elex 2 - sterowanie: PC, PS4, PS5, Xbox
- Elex 2 - poziom trudności: który wybrać
- Elex 2 - zapisywanie gry, autozapis
- Elex 2 - początek gry: gdzie iść, co robić
- Elex 2 - mapa, jak szukać celu misji, znacznik
- Elex 2 - szybka podróż: teleportery
- Elex 2 - teleportery: mapa
- Elex 2 - latarka, jak oświetlić ciemne miejsca
- Elex 2 - skrzynie, zamki: jak otworzyć, wytrychy
- Elex 2 - hakowanie, otwieranie sejfów
- Elex 2 - odpoczynek, spanie, zmiana pory dnia
- Elex 2 - ognisko: tworzenie przedmiotów i jedzenia
- Elex 2 - plecak odrzutowy: paliwo, ulepszanie
- Elex 2 - złoża, żyła elexu: jak wydobyć
- Elex 2 - infekcja, utrata kontroli: jak leczyć
Rozwój postaci
- Elex 2 - awansowanie, rozwój poziom postaci
- Elex 2 - punkty doświadczenia: jak szybko zdobywać
- Elex 2 - atrybuty, cechy: jakie wybierać
- Elex 2 - umiejętności: jakie rozwijać
- Elex 2 - nauczyciele: gdzie szukać
- Elex 2 - reset umiejętności i atrybutów
- Elex 2 - kryształki, elexit: jak szybko zdobywać
- Elex 2 - Zniszczenie: jak zmienić
Walka
- Elex 2 - chowanie broni, zbieranie przedmiotów
- Elex 2 - jak walczyć
- Elex 2 - skradanie
- Elex 2 - leczenie, przedmioty leczące
- Elex 2 - amunicja, strzały: jak pozyskać
Towarzysze i frakcje
- Elex 2 - zadania towarzyszy: jak odblokować
- Elex 2 - towarzysze: gdzie znaleźć, jak dołączyć
- Elex 2 - towarzysze: relacja, zmiana
- Elex 2 - frakcje: jak dołączyć
- Elex 2 - frakcje: którą wybrać
- Elex 2 - frakcje: czy trzeba dołączyć
Misje główne
Poniżej przedstawiamy listę zadań związanych z głównym wątkiem fabularnym. Jeśli masz problem z którąś z misji, w naszym poradniku znajdziesz kompletne rozwiązanie.
Rozdział 1
- Elex 2 - Nic do stracenia
- Elex 2 - Zakażenie
- Elex 2 - Gdzie jest Kaja?
- Elex 2 - W niebezpieczeństwie; Zgoda opiekuna
- Elex 2 - Jedyna magini na Magalanie; Tylko martwi Morkoni…
- Elex 2 - Szósta siła
- Elex 2 - Przygotowania w Bastionie
- Elex 2 - Natłok pytań
- Elex 2 - Wiosenne porządki
- Elex 2 - Majster potrzebny od zaraz
- Elex 2 - Narzędzia dla majstra
- Elex 2 - Legendarna zaprawa dla majstra
- Elex 2 - Dowódca nowych oddziałów
- Elex 2 - Wrodzy zwiadowcy
- Elex 2 - Zaufani towarzysze
- Elex 2 - Ścisły sojusz: Wspólne dążenia; Twarde negocjacje
Rozdział 2
- Elex 2 - Szał maszyn
- Elex 2 - Zagrożenia dla Szóstej Siły
- Elex 2 - Sojusznicy Szóstej Siły
- Elex 2 - Błąd systemu
- Elex 2 - Wiedza to potęga
- Elex 2 - Bez litości; Ograniczanie szkód
Rozdział 3
- Elex 2 - Zaginiony ojciec
- Elex 2 - Niezdecydowani sojusznicy
- Elex 2 - Ofensywa przeciwko Berserkom
- Elex 2 - Głosy w ciemności
- Elex 2 - Kłopoty w dolinie
- Elex 2 - Poczucie obowiązku
- Elex 2 - Zupa była za słona
- Elex 2 - Partner Szóstej Siły
- Elex 2 - Antybiotyki
- Elex 2 - Odkrycia; Wspomnienia
Rozdział 4
- Elex 2 - Zwarcie; Przeciwności losu
- Elex 2 - Niepokoje i jedność; Istoty bez wiary
- Elex 2 - Wierni towarzysze
- Elex 2 - Siła woli i transformacja
- Elex 2 - Zdrajca
- Elex 2 - Niebezpieczna banicja
- Elex 2 - Wejście do głównego formatora
- Elex 2 - Dziwne głosy
- Elex 2 - Punkty alternatywne
- Elex 2 - Dziwna kraina
- Elex 2 - zakończenie: Stary komputer pokładowy; Odmieniec
Misje poboczne
W niniejszej skecji odnajdziesz zadania dodatkowe - uszeregowaliśmy je według regionów. Wykonywanie pobocznych misji pozwala poznać dodatkowe historie oraz oczywiście zgromadzić więcej doświadczenia. W każdym regionie jest sporo atrakcji - warto je poznać.
Tavar
- Elex 2 - Wstęp do Fortu
- Elex 2 - Przyjmij pracę od Złomusia; Opowiedz Fenrisowi o kopalni
- Elex 2 - Podziemia
- Elex 2 - Thorhilda: Przyjmij pracę; Dostawa narzędzi
- Elex 2 - Wycieczka po Forcie
- Elex 2 - Zaufanie Berserków
- Elex 2 - Gaz w kopalni
- Elex 2 - Maski przeciwgazowe dla górników
- Elex 2 - Górnicy dla Złomusia
- Elex 2 - Ogrodnicy Thorhildy
- Elex 2 - Uczeń Tilasa
- Elex 2 - Propaganda Baxtera
- Elex 2 - Audiencja u Szczura
- Elex 2 - Paranoja Szczura
- Elex 2 - Niepożądany Morkon
- Elex 2 - Niebezpieczny napad
- Elex 2 - Plaga szczurów
- Elex 2 - Wyeliminuj trolla
- Elex 2 - Mózg operacji
- Elex 2 - Złodziej dla Halvara
- Elex 2 - Arcydzieło kowalstwa
- Elex 2 - Spotkanie, Handel z Hankiem
Carakis (Morkoni)
- Elex 2 - Odprowadź Ivana do Groty
- Elex 2 - Koncert Billy'iego Idola
- Elex 2 - Grota, Morkoni: jak dotrzeć i dołączyć
- Elex 2 - Wartości Morkonów
- Elex 2 - Osąd Tengisa
- Elex 2 - Wyrok śmierci dla Ivana
- Elex 2 - Osąd Zariny
- Elex 2 - Osąd Khana
- Elex 2 - Koniec ze szczurzym mięsem
- Elex 2 - Atylla na tropie świata zewnętrznego
- Elex 2 - Batulga: pojedynek, jak wejść do baru
- Elex 2 - Zawody Gosty
- Elex 2 - Kurier Dixxona
- Elex 2 - Kryształki dla więźniów
- Elex 2 - Serwomotory dla Iviki
- Elex 2 - Łupy kłusownika
- Elex 2 - Wyeliminuj złomiarzy
Carakis (Klerycy)
- Elex 2 - Kwestia, Słowa wiary
- Elex 2 - Zabij łupieżców w pobliżu Zamku
- Elex 2 - Zaginiony konwój Kleryków
- Elex 2 - Werbunek dla Heinricha
Ignadon
- Elex 2 - Depozytorium: Wstęp, Wycieczka
- Elex 2 - Irissa: gdzie znaleźć
- Elex 2 - Ubezpieczenie na życie Skibora
- Elex 2 - Dochodzenie u Albów
- Elex 2 - Agent Albów: początek
- Elex 2 - Agent Albów: Skibor, Zarik
- Elex 2 - Agent Albów: Buzz, Zamek
- Elex 2 - Agent Albów: Krater, Viper
- Elex 2 - Zabroniona ekspedycja Kory
- Elex 2 - Tajemnica Garaka
- Elex 2 - Elex dla zbieraczy
Ateris
- Elex 2 - Miasto w Kraterze wita; Złodziejaszek
- Elex 2 - Przedszkole
- Elex 2 - Problemy z haraczem
- Elex 2 - Łowca głów
- Elex 2 - Odprowadź Skibora do Depozytorium
Misje towarzyszy
W tej sekcji znajdują się zadania powiązane z kompanami, którzy mogą towarzyszyć Jaxowi w podróży.
Kaja
- Elex 2 - Zabezpieczenie terenu
- Elex 2 - Od błękitu do fioletu
- Elex 2 - Stara miłość nie rdzewieje; romans z Kają
Crony (U4 C.R.O.N.Y)
- Elex 2 - Crony: gdzie znaleźć drona
- Elex 2 - Crony: zadania (1)
- Elex 2 - Crony: zadania (2)
Drab
- Elex 2 - Nadzorca; Drab: gdzie znaleźć
- Elex 2 - Machlojki
- Elex 2 - Niewdzięczna robota; Koniec gierek
Zołza
- Elex 2 - Zołza: Uciekinierka, gdzie znaleźć
- Elex 2 - Gafa dyplomatyczna
- Elex 2 - Niespłacone długi
Nyra
Poradnik do Elex 2 - interfejs i wskazówki
Poniżej znajdziesz opis wszystkich ikon i elementów, które wyświetlają się na ekranie podczas rozgrywki.
- Poziom zdrowia - poziom punktów życia; jeśli czerwony pasek zniknie zupełnie, bohater umrze
- Poziom many - poziom punktów many niezbędnych do rzucania zaklęć frakcyjnych (mana jest dostępna dopiero po przystąpieniu do frakcji)
- Poziom witalności - odzwierciedla kondycję postaci; jeśli żółty pasek się wyczerpie, bohater nie może przez chwilę wykonywać żadnej akcji
- Poziom plecaka odrzutowego - jeśli biały pasek zniknie, wówczas nie można używać plecaka odrzutowego; jeżeli to się wydarzy, gdy Jax będzie wisiał w powietrzu, to wówczas spadnie na ziemię i może odnieść śmiertelne obrażenia
- Minimapa - wyświetlane są na niej najważniejsze informacje w okolicy (żółta kropka - cel misji; pomarańczowa kropka - zleceniodawca misji; czerwona kropka - wróg; białe ikony - nauczyciele, obiekty i inne neutralne postacie)
- Amunicja - liczba dostępnych nabojów/strzał/bełtów
- Pasek zdrowia i witalności przeciwnika - poziom życia i witalności (wytrzymałości) wrogiej postaci; jeżeli pasek życia przeciwnika spadnie do zera - wróg zginie, a jeżeli pasek witalności zniknie - przeciwnik upadnie i nie będzie zdolny do walki przez chwilę
Porady na start
- Choć gra do tego cię nie zmusza, podejmij - w miarę szybko - decyzję o przyłączeniu się do frakcji. Dzięki temu będziesz mógł/a korzystać ze specjalnego ekwipunku i zdolności, które dana grupa oferuje. Uchylanie się od tej decyzji, nie pozwoli ci w pełni rozwinąć wszystkich umiejętności.
- Staraj się rozmawiać z każdą napotkaną postacią, która ma unikalne imię. Często dostarczą ci informacji o świecie, ale także zlecą ci zadania, za które otrzymasz doświadczenie i nagrody.
- Walka na początku gry może sprawiać problem. Dlatego nie walcz z każdym wrogiem. Czasami lepiej ominąć przeciwnika, niż wdawać się w potyczkę, której nie będziesz mógł wygrać. Szczególnie wystrzegaj się oponentów, którzy oznaczeni są trupią czaszką - zadasz im mało obrażeń, a ci przeciwnicy potrafią zabić cię jednym, dwoma ciosami.
- Nie zniechęcaj się po porażkach. Jeśli jednak w dalszym ciągu nie dajesz sobie rady podczas starć, zmień poziom trudności - możesz to zrobić w każdym momencie rozgrywki.
- W grze można zwerbować towarzysza, który umili ci podróż, a także - co najważniejsze - ułatwi ci walkę z przeciwnikami. Do wyboru jest kilku kompanów, ale przyłączyć można maksymalnie jednego. Pierwszym towarzyszem, którego spotkasz na swojej drodze, jest Kaja.
- Zapisuj często stan gry. Nie ma nic bardziej frustrującego, niż wracanie do zapisu sprzed kilkunastu minut. W grze dostępny jest automatyczny zapis, ręczny zapis oraz szybki zapis. Przed ważną rozmową warto wykonać ręczny zapis, aby wrócić do wcześniejszego stanu gry, w razie niepożądanego zakończenia konwersacji.
- Podczas eksploracji zaglądaj w każdy możliwy kąt. Czasami można się zdziwić, jakie skarby odnajdziesz w miejscach, gdzie na pierwszy rzut oka nic nie. Nawet jeśli odnajdziesz tylko śmieci - możesz je odsprzedać handlarzom.
- Z plecaka odrzutowego można korzystać praktycznie od samego początku gry. Pamiętaj, że to bardzo funkcjonalny przedmiot, dzięki któremu przedostaniesz się w trudno dostępne miejsca. Warto wykorzystać go również jako element strategii w walce, gdyż ułatwia ucieczkę z miejsca starcia.