Elex 2 - sporo gameplayu i nowe informacje
Twórcy omawiają zmiany.
- Nowy system moralności
- Mapa o tej samej wielkości, ale „gęstsza”
- Pięć frakcji
W sieci pojawił się gameplay z Elex 2, następcy wydanej w 2017 roku gry z gatunku RPG od studia Piranha Bytes. Z wywiadu z twórcami dowiadujemy się natomiast nowych informacji o produkcji.
W zamieszczonym poniżej filmie autorstwa niemieckiej redakcji PC Games narrator opowiada między innymi o nowym systemie moralności, podzielonym na działania „twórcze” i „destrukcyjne” - przykładem tych drugich jest np. zabijanie niewinnych zwierząt. Chwali też dialogi i zapewnia, że podejmowane przez graczy wybory wiążą się z konsekwencjami. Wideo jest w języku naszych zachodnich sąsiadów, ale można włączyć angielskie napisy.
Dość niespodziewaną nowością są NPC w postaci dzieci, które służą podobno tylko za „ozdobę”, ale mogą również zlecić głównemu bohaterowi misje.
Świat jest oczywiście otwarty na eksplorację i złożony zarówno z powracających, jak i nowych lokacji. Mapa jest jednak porównywalnej wielkości, co obszar z pierwszej części.
Liczbę frakcji zwiększono z trzech do pięciu. Po dołączeniu do jednej ze społeczności, reszta jest już niedostępna. Deweloperzy twierdzą, że będzie jeszcze szósta, „specjalna” grupa, ale nie ujawniają szczegółów.
Piranha Bytes zapytana przez serwis WCCFtech o najważniejsze nowości w Elex 2 wskazuje na możliwość latania oraz walkę w powietrzu. Ważna jest też „gęstość” świata, dzięki której w grze jest rzekomo więcej aktywności, a także przebudowa systemu walki, zapewniająca więcej kontroli nad atakami - im dłużej przytrzymamy przycisk, tym mocniejszy będzie cios.
Dowiadujemy się też, że akcję osadzono sześć lat po wydarzeniach z „jedynki”, a romanse będą „pogłębione” i możliwe z większą liczbą postaci.
Elex 2 nie ma jeszcze daty premiery, ale twórcy celują w końcówkę 2021 roku. Zagramy na PC i dwóch generacjach PlayStation oraz Xbox.