Skip to main content

Elex - Ignadon: misje poboczne, cz. 1

Zadania: Myśliwi i zbieracze, Twardy jak stal, Przyczyna i skutek, Ze starego w nowe.

Zadania poboczne opisane na tej stronie rozgrywać się będą głównie poza Hort - na obszarze skalistego Ignadonu. Zlecających questy odnajdziesz głównie w mieście Kleryków, choć i poza nim znajdzie się osoba, która będzie potrzebowała twojej pomocy.

Warto zwrócić uwagę na misję: Myśliwi i zbieracze, jeśli jeszcze nie dostałeś się do miasta. Jedną z nagród w tym zadaniu jest uzyskanie przepustki umożliwiającej dostanie się do Hort. Podejmij się tego zadania, jeśli jeszcze nie byłeś w siedzibie Kleryków.

Poniżej znajdziesz opisy następujących zadań:

  • Myśliwi i zbieracze,
  • Twardy jak stal,
  • Przyczyna i skutek,
  • Ze starego w nowe.
Mapa misji pobocznych w Ignadonie.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.


Misja: Myśliwi i zbieracze

  • Zlecający: Levin.
  • Cel: odzyskać towary Levina.
  • Doświadczenie: 100 (za zebranie trzech skrzyń) + 400 (za ukończenie zadania) + 100 (za wybranie przepustki jako nagrody); nagroda: przepustka handlowa lub 230 Kryształków lub Karabin laserowy i amunicja do niego (jedna nagroda do wyboru).

Wykonanie tego zadania umożliwi ci uzyskanie przepustki handlowej, dzięki której Xander, strażnik stacjonujący przy bramie miejskiej, wpuści cię do Hort. Zadanie zleci ci Levin (1), którego znajdziesz kilka metrów na zachód od teleportu: Hort. Siedzi na ziemi, obok będzie stał kolos bojowy Kleryków.

Porozmawiaj z Levinem. Opowie ci o ataku mutantów podczas jego podróży do Hort. Jeśli odzyskasz trzy skrzynie z towarem, w nagrodę przekaże ci przepustkę do miasta. Na drodze na zachód od niego znajdziesz wóz oraz skrzynie (2). Na miejsce spotkasz trzy Rozpruwacze, które mogą sprawić problem niskopoziomowej postaci. W przypadku kłopotów z mutantami zwab je bliżej kolosa bojowego, który wspomoże cię w walce.

Zbierz wszystkie skrzynie i wróć do Levina. Nagrodę możesz wybrać tylko jedną (przepustka handlowa lub 230 Kryształków lub Karabin laserowy i amunicja do niego).


Misja: Twardy jak stal

  • Zlecający: Godehard.
  • Cel: zdobyć dla Godeharda paczkę.
  • Doświadczenie: 100 (za odebranie paczki) + 200 (za ukończenie zadania); nagroda: 75 Kryształków.

Godeharda (3), zlecającego to zadanie, znajdziesz w budynku Fabryki. Będzie trochę zdenerwowany faktem, że brakuje mu części niezbędnych do jego pracy. Zaproponuj mu pomoc. Poprosi cię o odebranie paczki od Krótkiego, Banity, którego można spotkać poza miastem. Godehard podaruje ci 100 Kryształków jako zapłatę za części.

Udaj się do miejsca, gdzie przebywa Krótki (na zachód od teleportu: Hort). W zależności od pory dnia spotkasz go w różnych miejscach (w dzień natkniesz się na niego w okopie - 4; w nocy będzie stał w pobliżu teleportu: Hort - 1). Musisz odebrać od niego paczkę. Płacąc mu 100 Kryształków, które otrzymałeś od Godeharda, Krótki zażąda kolejne 100 elexitu. Zdobyć pakunek możesz na kilka sposobów:

  • zapłacić mu kolejne 100 Kryształków - Krótki przekaże ci paczkę;
  • zastraszyć Krótkiego (musisz znać minimum trzy umiejętności walki) - Krótki zmniejszy płatność do 50 Kryształków;
  • zabić Krótkiego - podczas dialogu wybierz kwestię dialogową: „Dostaniesz umówioną kwotę i nic więcej”. Banita cię zaatakuje. Zabierz z ciała paczkę, gdy go pokonasz.

Z paczką wróć do Godeharda po nagrodę.


Misja: Przyczyna i skutek

  • Zlecający: Hagen.
  • Cel: sprawdzić, co jest przyczyną zagrożenia ze strony mutantów.
  • Doświadczenie: 400 (za wejście do jaskini i odkrycie złóż elexu) + 800 (za ukończenie zadania); nagroda: 200 Kryształków.

Aby rozpocząć tę misję, porozmawiaj z Hagenem (5), którego znaleźć można w budynku Administracji. Opowie ci o grasujących na północy Ignadonu mutantach, które zagrażają bezpieczeństwu miastu. Wcześniej została wysłana tam grupa Kleryków, ale do tej pory nie wróciła z raportem. Udaj się na miejsce, uważając po drodze na groźne stworzenia, które można spotkać w drodze do celu.

Kierując się do punktu: (6), skorzystaj ze ścieżki. Nie ma sensu iść wzdłuż rzeki lawy, gdyż miejsce docelowe jest położone wysoko, i nie dostaniesz się z stamtąd na górę. Gdy dotrzesz do celu, za krzakami poszukaj wejścia do jaskini, w której znajdziesz złoża elexu oraz mutanty. Uważaj, bowiem w grocie natkniesz się na kilka mniej groźnych Trytognijów oraz potężnego Trytona.

Żółtą strzałką oznaczono wejście do jaskini, a czarną skały, na które można się wdrapać, by zaskoczyć przeciwników.

W walce z nimi możesz wykorzystać skały znajdujące się po lewej stronie wejścia do jaskini. Gdy się na nie wespniesz, po cichu podejdź bliżej i skorzystaj z broni zadającej obrażenia obszarowe (np. granaty). Grota jest ciasna, więc zabierzesz przeciwnikom sporo punktów życia, rzucaj im pod nogi coś wybuchowego.

Wróć do Hort i porozmawiaj z Hagen. Otrzymasz nagrodę; misja zakończona.


Misja: Ze starego w nowe

  • Zlecający: Anna.
  • Cel: pomóc Annie rozwiązać problem z robotami.
  • Doświadczenie: 700 (za zebranie pięciu chipów AI) + 800 (za ukończenia zadania); nagroda: 50-100 Kryształków.

Anna (7) ma swoje stanowisko niedaleko budynku Fabryki. Porozmawiaj z nią na temat uszkodzonych maszyn. Poprosi cię, abyś udał się na teren hangarów (8), i przyniósł jej chipy AI robotów, w celu zbadania usterki. Na miejscu zobaczysz Mechanika walczącego z czterema dronami oraz Kolosem bojowym.


Zobacz też:


Wspomóż go w walce. Zacznij od zniszczenia dronów, a potem zajmij się kolosem. W walce z nim użyj broni dystansowej zadającej duże obrażenia (np. granaty). Kiedy pokonasz wszystkie maszyny zbierz pięć chipów z ich pozostałości. Wróć do Hort.

Kiedy podejdziesz bliżej miejsca, gdzie stacjonuje Anna, ujrzysz jak walczy z Kolosem. Dołącz do walki i pokonaj Kolosa. Następnie porozmawiaj z Anną, przekaż jej chipy i odbierz nagrodę.

Zobacz także