Skip to main content

Elex - misja główna: Matecznik - siła środka, Plan bitwy Zardoma

Zadania: Matecznik - siła środka (Misja ratunkowa, Oswobodzenie obozu, Obrona obozu), Plan bitwy Zardoma.

Podczas kolejnych zadań w ramach misji: Plan bitwy Zardoma odwiedzisz Matecznik, osadę, w której będziesz mógł zamieszkać. Z racji tego, że miasteczko znajduje się w centralnym miejscu mapy oraz istnieje możliwość jej rozbudowania, to świetnie nadaje się, aby stworzyć z niej bazę wypadową.


Misja: Matecznik - siła środka

  • Zlecający: Zardom.
  • Cel: porozmawiać z Lloydem i zdobyć zaufanie mieszkańców Matecznika.
  • Doświadczenie: 1000 (za wykonanie podzadania: Koń trojański) + 400 (za wykonanie zadania: Obiecujące warunki do życia) + 2000 (za wykonanie wszystkich zadań); nagroda: dostęp do mieszkania w wieży.

Gdy dotrzesz do Matecznika, porozmawiaj z Lloydem, przywódcą osadników. Musisz uzyskać przychylność tutejszych mieszkańców (podzadanie: Koń trojański), by Lloyd mógł ci zaufać. W tym celu porozmawiaj z: Jonesy'm (2), Eckardem (4) i Harley'em (5), którzy zlecą ci zadania:

  • Misja ratunkowa,
  • Oswobodzenie obozu,
  • Obrona obozu.

Gdy wykonasz dwa z trzech z powyższych zadań, zdobędziesz zaufanie Lloyda, który przyjmie cię do społeczności Matecznika oraz wręczy klucz do mieszkania w wieży - twojej nowej bazy. Od tej pory możesz skorzystać ze szkolenia z umiejętności postaci, których nauczy cię przywódca osady. Misja: Matecznik - siła środka zostanie zaliczona dopiero, gdy pomożesz mieszkańcom we wszystkich zadaniach (Misja ratunkowa, Oswobodzenie obozu, Obrona obozu).

Po wykonaniu misji: Matecznik - siła środka przejmiesz władzę nad Matecznikem.

Mapa misji: Matecznik - siła środka.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.


Misja: Oswobodzenie obozu

  • Zlecający: Jonesy.
  • Cel: zabić 10 szakali wędrownych.
  • Doświadczenie: 125 (za każdego Szakala wędrownego) + 1000 (za zabicie wszystkich szakali) + 1000 (za zakończenie zadania); nagroda: 200 Kryształków.

Twoim zadaniem jest zabicie dziesięciu szakali wędrownych. Znajdziesz je wschód od obozu (3 na mapie misji: Matecznik - siła środka). Jeżeli masz problem z ich zabiciem, zwab je w miejsce, gdzie przebywa Jonesy (2 na mapie misji: Matecznik - siła środka) - wtedy wspólnie je ubijecie. Staraj się - na ile to możliwe - walczyć z nimi pojedynczo. Nie szarżuj, bo walka z wieloma szakalami naraz może cię przytłoczyć, a w okolicy kręcą się też inni przeciwnicy.

Może zdarzyć się tak, że inne stwory zabiją jednego lub więcej szakali - wtedy takie zabójstwa zostaną naliczone do twojej puli. Wróć do zleceniodawcy po nagrodę, gdy pozbędziesz się wszystkich celów zadania.


Misja: Obrona obozu

  • Zlecający: Eckard.
  • Cel: przysłanie do Matecznika trzech towarzyszy.
  • Doświadczenie: 1100 (za wygraną potyczkę z Eckardem) + 500 (za każdego przysłanego towarzysza) + 1000 (za zakończenie zadania).

Rozmowa z Eckardem (4 na mapie misji: Matecznik - siła środka) do najmilszych nie będzie należała, bowiem będzie nieufny do twoich zamiarów. Jeśli będziesz dla niego opryskliwy (linia dialogowa: „Gdybym naprawdę potrzebował informacji, skopałbym ci dupę”), rozmowa zakończy się walką. W przypadku jej wygrania, otrzymasz dodatkowe 1100 pkt. doświadczenia, a Eckard spuści trochę z tonu.

Jeśli nie chcesz z nim walczyć, odpowiadaj w miły i przyjacielski sposób. Niezależnie, który sposób rozmowy z Eckardem wybierzesz, będziesz musiał zaoferować mu pomoc w postaci przysłania do obozu trzech towarzyszy, by wypełnić warunki misji. Będą oni, od tej pory, przybywali w Mateczniku, gdy nie będziesz korzystał z ich usług, ale nie stracisz ich na zawsze. Zmieni się jedynie miejsce ich przebywania.

Gdy podeślesz do pomocy trzech towarzyszy (np. Durasa, Falka, Raya, czy C.R.O.N.Y U4), zadanie zakończy się. Pamiętaj, że musisz wcześniej zwerbować kompanów, by móc zaproponować Eckardowi wysłanie ich do Matecznika. Po wykonaniu tego zadania nadal możesz przyprowadzać nowych towarzyszy, za co otrzymasz każdorazowo 500 punktów doświadczenia.


Misja: Misja ratunkowa

  • Zlecający: Harley.
  • Cel: zdobyć przewód hydrauliczny.
  • Doświadczenie 1600.

Udaj się w miejsce (1 na mapie misji: Misja ratunkowa), gdzie znajdziesz Kolosa bojowego serii 7300, którego musisz pokonać, by zdobyć przewód hydrauliczny. Walka z robotem jest trudna i wymagająca. Kolos będzie strzelał do ciebie z broni, która odbiera sporo punktów życia. Pozwól towarzyszowi zająć się przeciwnikiem, a ty z walcz z nim bronią dystansową. Robot jest podatny na ogień, więc jeżeli posiadasz broń lub czary, które zadają obrażenia od tego żywiołu, to użyj jej.

Po pokonaniu Kolosa, wróć do Harleya, i zakończ misję. Po wykonanym zadaniu, zleceniodawca zniknie na jakiś czas, by zająć się naprawą oblatywacza. Gdy wróci, pojazd latający będzie stał w osadzie. Po pewnym czasie, ponownie porozmawiaj z Harleyem, a zleci ci misję: Nowa cewka reaktora (Uszkodzony reaktor).

Mapa misji: Misja ratunkowa.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.


Misja: Plan bitwy Zardoma

  • Zlecający: Zardom.
  • Cel: wykonać zadania w ramach tej misji.
  • Doświadczenie: 4000.

Jeżeli wykonałeś wszystkie zadania w ramach misji: Plan bitwy Zardoma, czyli:



to możesz udać się do zlecającego, aby złożyć mu raport z wykonanych prac, by ukończyć misję. Nie jest koniecznie wykonanie zadania: Śmierć geniusza, by zakończyć cały wątek Zardoma. Gdy skończysz rozmawiać z Albem, rozpocznie się trzeci rozdział: Otwarta wojna, a także otrzymasz nową misję: Konfrontacja z pielgrzymem.

Zobacz także