Skip to main content

Elex - misje towarzyszy: Zołza

Informacje gdzie znaleźć Zołzę i jak ją zwerbować.

Zołza słynie z ciętego języka, obok jej komentarzy nie można przejść obojętnie. Mieszka w Forcie, a jej bratem jest Książe, przywódca frakcji Banitów. Walczy za pomocą mechanicznego miecza i strzelby. Należy zdobyć najpierw jej zaufanie i pokazać jej, że się jest dobrym wojownikiem, aby zdecydowała się do ciebie przyłączyć.

Zołzę można spotkać Forcie, niedaleko Bunkru Logana. Porozmawiaj z nią, by rozpocząć misję: Rozgniewana dziewczyna. Zadanie jest długie i wieloetapowe. Wymaga przynajmniej kilkunastu poziomowej postaci, gdyż przeciwnicy - którzy staną na twojej drodze - są potężni.

Miejsce w Forcie, gdzie spotkamy Zołzę.

Misja: Rozgniewana dziewczyna

  • Zlecający: Zołza.
  • Cel: zdobyć zaufanie Zołzy, aby mogła zostać twoim towarzyszem.
  • Doświadczenie: 1400 (za ukończenie pierwszego etapu) + 1250 (za ukończenie drugiego etapu: zabicie bossa El Colosaro) + 2000 (za ukończenie misji).

Zołza będzie chciała cię sprawdzić. Jej próba polega przetestowaniu twoim umiejętności walki - będziesz musiał, podczas dwóch etapów, pokonać silnych przeciwników. Jeśli powiesz jej, że jesteś gotowy, przeniesiesz się na teren na wschód od miasta. Twoim pierwszym zadaniem będzie zabicie trzech robali. Jeśli nie chcesz z nimi walczyć samotnie, zwab je bliżej Banitów, wtedy wspólnie się z nimi rozprawicie. Po wszystkim porozmawiaj z Zołzą, aby zakończyć pierwszą część zadania.

Przeniesiesz się z powrotem do Fortu. Chcąc kontynuować wątek, ponownie porozmawiaj z Banitką, by przejść do drugiego etapu misji, podczas którego Zołza będzie cię wspierała. Tym razem twoim celem będzie El Colosaro oraz dwa Rozpruwacze. Najpierw zajmij się mniejszymi przeciwnikami. Pozwól swojej towarzyszce walczyć w pierwszej linii z bossem, a ty atakuj go od tyłu.

Trzymaj się z tyłu El Colosaro.

Jeżeli Zołza zostanie obezwładniona, będziesz musiał samotnie walczyć z El Colosaro. Jego ataki są wolne, ale zabierają dużo punktów życia. Staraj się cały czas stać za jego plecami, wtedy będziesz mógł go atakować seriami uderzeń. Gdy zobaczysz, że przygotowuje się do uderzenia - odskocz lub otocz go, by ponownie znaleźć się za jego tyłem.

Po jego pokonaniu wróć do Fortu lub idź za Zołzą, która podąża w stronę miasta. Gdy dotrze do miejsca, gdzie spotkałeś ją po raz pierwszy, porozmawiaj z nią na temat ataku Kleryków na Albów (musisz najpierw odblokować misję wątku głównego: Wielka ofensywa Ulbrichta). Namów ją, aby została przywódcą armii. Gdy zakończysz misję Wielka ofensywa Ulbrichta, Zołza na stałe będzie mogła zostać twoim towarzyszem, co zakończy zadanie.


Misja: Potężni wrogowie

  • Zlecający: Zołza.
  • Cel: zabić dwa cyklopy.
  • Doświadczenie: 2800.
Walcz z cyklopami na dystans.

Po jakimś czasy, gdy będziesz wędrować z Zołzą, powie ci o widzianych niedawno dwóch cyklopach. Twoja towarzyszka nie odpuści, póki ich nie ubijecie. Jeśli będziesz gotowy, zgódź się na jej wyzwanie. Przeniesiecie się bezpośrednio na teren walki. Najpierw zajmij się pomniejszymy mutantami (przede wszystkim Łupieżcami). Cyklopy zostaw sobie na koniec. To potężni przeciwnicy.

Walka bezpośrednia z nimi jest trudna, bo zadają duże obrażenia, a sami otrzymują niewiele. Dlatego spróbuj powalczyć z nimi na dystans. Obrażenia obszarowe będą się tutaj dobrze sprawdzać (np. ognista Maciczna pięść). Uciekaj przed cyklopami, zadając im obrażenia z bezpiecznej odległości. Trochę to potrwa, ale prędzej czy później ich pokonasz. Przeciwnicy rzadko używają ataków dystansowych, ale gdy z nich skorzystają, to uważaj - zabierają sporo punktów życia.


Misja: Nieustępliwy przeciwnik

  • Zlecający: Zołza.
  • Cel: zabić elexetora Parseka.
  • Doświadczenie: 3500 (za zabicie Parseka) + 4000 (za ukończenia zadania).

Jeśli wykonałeś poprzednie zadanie związane z Zołzą, po pewnym czasie, twoja towarzyszka znowu cię zaczepi i opowie ci o kolejnym wyzwaniu. Tym razem jest to elexator Parsek. Zołza zna jego lokalizację. Będzie to dla niej prawdziwe wyzwanie. Jeśli będziesz gotowy, zgódź się na podróż z Zołzą - zostaniesz przeniesiony na arenę bitwy.

Po krótkim dialogu rozpocznie się walka z elexetorem oraz dwoma kolosami bojowymi. Wykorzystaj pobliskie skały, by się ukryć przed ich atakami dystansowymi. Gdy się uporasz ze wszystkimi przeciwnikami, porozmawiaj z Zołzą. Powie ci, że jest śmiertelnie chora, co będzie tematem kolejnego zadania.

Uwaga! Gdy wrócisz do Matecznika, może nastąpić atak albskich robotów i kolosa na osadę. Pomóż obronić mieszkańców przed napastnikami.

Arena walki z Parsekiem i kolosami bojowymi.

Misja: Zbawienie

  • Zlecający: Zołza.
  • Cel: odnaleźć sposób, by wyleczyć Zołzę ze śmiertelnej choroby.
  • Doświadczenie: 800 (za zabranie książek) + 800 (za zebranie każdego ze składników) + 800 (za przygotowanie lekarstwa) + 2000 (za ukończenie misji).

Udaj się archiwum, które mieści się w Hort, głównej siedzibie Kleryków. Przejście jest strzeżone przez strażników. Jeśli nie masz przepustki, nie pozwolą ci przejść. Jednak możesz użyć małego fortelu, który umożliwi ci ominąć Kleryków.

Przy głównym wejściu do archiwum będzie kręcił się strażnik. Poczekaj aż przyjdzie i stanie przy drzwiach. Wespnij się na jedną ze szklanych ścian (spójrz na obrazek), a Kleryk podejdzie bliżej. Wtedy, używając plecaka odrzutowego, przeleć nad nim i szybko pobiegnij w dół korytarza.

Przeleć na strażnikiem, aby dostać się do archiwum.

Dotrzesz do małego pomieszczenia z komputerem. Idź prosto, następnie skręć w prawo, a dostaniesz się do pomieszczenia z książkami. Wespnij się na regał. Z tej pozycji łatwiej będzie ci obserwować teren. Po pomieszczeniu będą przechadzały się archiwistki. Póki będziesz stał na regale, nie podejdą do ciebie.

Teraz należy ukraść dwie książki, które pomogą ci znaleźć sposób na wyleczenie Zołzy. Pierwszą znajdziesz w środkowym regale. Drugą znajdziesz na regale przy drzwiach, którymi wszedłeś tutaj. Uważaj, aby pracownicy archiwum nie dostrzegli momentu kradzieży, gdyż cię zaatakują. Gdy ukradniesz obydwie książki, możesz dać się złapać, wtedy zostaniesz przeniesiony do Katedry.

Strzałkami zaznaczono miejsca położenia książek.

Teraz twoim zadaniem jest odnalezienie Szarej kapusty (1 na mapie misji: Zbawienie) i Gazowego ziela (2 na mapie misji: Zbawienie). W drodze po te rośliny natkniesz się na różne stworzenia. Pierwszy składnik znajdziesz między teleportem Obóz w centrum a Konwerterem w południowej Abessie. Drugi zlokalizowany jest na północny-wschód od teleportu: Firmowa własność: Zachodni Edan.

Mapa misji: Zbawienie.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.


Zobacz też:


Gdy zebrałeś Szarą kapustę oraz Gazowe ziele, udaj się do jednej z osób, które są w stanie przygotować lekarstwo ze składników. Tymi osobami są: Caldrim (3 na mapie misji: Zbawienie) z Goliet oraz Doktor (4 na mapie misji: Zbawienie) z Fortu. Berserk wykona lekarstwo bezpłatnie, a Banita pobierze opłatę w wysokości 300 Kryształków.

Mając lekarstwo, porozmawiaj z Zołzą. Zgodzi się zażyć lek, ale na efekty trzeba będzie poczekać. Podróżuj z Zołzą lub odwiedź ją w Mateczniku po jakimś czasie, aby dowiedzieć się, że twoja towarzyszka wyzdrowiała, co zakończy zadanie.

Zobacz także