Skip to main content

Elex - walka wręcz: najlepsze porady

Jak walczyć przy pomocy broni białej.

Walka ze względu na swoją toporność oraz wysoki poziom trudności może przysparzać problemów. Jednak po opanowaniu podstawowych ruchów i ciosów, można nabrać wprawy, która sprawi, że pojedynki z przeciwnikami będą o wiele łatwiejsze.

Walka przy użyciu broni białej składa się z kilku elementów:

  • wyjęcia broni - rozpoczęcia walki,
  • ataku przy użyciu ciężkiego i szybkiego ataku,
  • obrony poprzez parowanie i unik,
  • schowania broni po zakończeniu walki.

Atak

Atak wykonujemy za pomocą ciężkiego ataku (klawisz: E na PC lub przycisk: R2 na PS4 lub przycisk: RT na XBO) oraz szybkiego ataku (lewy przycisk myszki / R1 / RB). Ciężki atak charakteryzuje się znacznie większymi zadawanymi obrażeniami niż szybki atak, ale jest od niego dużo powolniejszy.

Podczas walki należy stosować kombinację szybkich i ciężkich ciosów wyprowadzanych raz za razem, co daje to najlepsze efekty. Po pierwszym wykonanym ataku - zanim dojdzie on do celu - wykonajmy uderzenie kolejne, i kolejne, co utworzy serię ciosów.

Jednak warto pamiętać, iż wyprowadzane ataki obniżają poziom witalności (1 - zielony pasek). Gdy zejdzie on do zera, nasza postać nie będzie mogła zadać obrażeń, biec i zrobić uniku, a na ekranie pojawi znak wykrzyknika (2). Dlatego trzeba, podczas walki, obserwować stan witalności.


Atak specjalny

Gdy wykonamy serię ciosów, możliwe będzie wykonanie ataku specjalnego. W tym celu należy obserwować pasek (3) w lewym, dolnym rogu ekranu, który informuje nas o możliwości wyprowadzenia super ciosu (4). Kiedy pojawi się stosowna ikona, należy nacisnąć klawisz: Q na PC lub przycisk trójkąta na PS4 lub przycisk: Y na XBO, wtedy nasza postać zada większe - niż standardowe - obrażenia.


Obrona

Bronić się, przed atakami przeciwników, można za pomocą parowania (prawy przycisk myszki na PC lub L2 na PS4 lub LT na XBO) oraz uniku (podwójne kliknięcie w klawisze odpowiedzialne za ruch postaci: W, A, D / kółko + prawy analog / B + prawy analog).

Parowanie chroni naszą postać przed zadaniem większych obrażeń, niż gdybyśmy tego nie robili. Wartość obrony zależy od ataku przeciwnika z jakim mamy do czynienia oraz przedmiot, który wykorzystujemy do parowania (np. miecz).

Unik z kolei pozwala naszej postaci odskoczyć do przodu lub na boki, uchybiając się od ciosów wyprowadzanych przez wrogów. Ten sposób obrony obniża znacznie poziom witalności, niż w przypadku korzystania z parowania, podczas którego zielony pasek nie zużywa się tak szybko, ale - za to - regeneruje się bardzo wolno.

Podczas walki istotny jest balans pomiędzy obroną a atakiem. Atakując cały czas, szybko skończy się nam witalność, przez co odsłonimy się i narazimy się na ataki. Szczególnie na początku gry należy skupić się na obronie. Lepiej poczekać na atak przeciwnika, sparować jego uderzenie lub wykonać unik, i dopiero wtedy zaatakować.

Gdy pasek witalności (1) spadnie do najniższego poziomu, nie będziemy mogli wykonywać ataków, uników oraz biec, o czym poinformuje nas ikona wykrzyknika (2). Kiedy pasek specjalnego ataku (3) wypełni się ponad połowę, możliwe będzie wyprowadzenie super ciosu (4).

Namierzanie celu

Kiedy rozpoczniemy walkę i podejdziemy bliżej przeciwników, ci automatycznie zostaną namierzeni, co ułatwi zadanie ciosu. Jeżeli chcemy, można wyłączyć namierzanie (klawisz: X na PC lub wciśnięcie prawego analoga na konsolach).



Podczas walki z więcej niż jednym oponentem, możemy zaznaczyć innego wroga klawiszami: Z i C na PC oraz ruchem prawego analoga.

Po zakończeniu walki należy schować broń, aby móc przeszukać ciała i zwłoki przeciwników, w celu zebrania łupów.

Zobacz także