Embracer przejął za dużo. W planach zamykanie firm i kasowanie gier
Ciąg dalszy problemów.
Ciąg dalszy problemów Embracer Group. Po utracie umowy opiewającej na 2 mld dolarów firma zapowiada, że szykuje „program restrukturyzacji”, obejmujący zamykanie oddziałów deweloperskich i skasowanie części projektów.
Już w ubiegły miesiącu akcje przedsiębiorstwa poszybowały w dół o 40 procent, właśnie na wieść o fakcie, że lukratywne porozumienie nie wejdzie w życie - nigdy nie podano szczegółów na temat tego, czego dotyczyło.
Teraz dyrektor generalny Lars Wingefors przyznaje w liście otwartym, że restrukturyzacja ma na celu sprawienie, że Embracer będzie „sprawniejszą, silniejszą i bardziej skoncentrowaną, samowystarczalną firmą”.
„W ciągu ostatnich lat Embracer zainwestował znaczne środki zarówno w przejęcia, jak i w strategię przyspieszonego, organicznego wzrostu” - wyjaśnia menedżer. „Nabyliśmy jedne z wiodących licencji rozrywkowych na rynku i zainwestowaliśmy w jedną z największych linii projektów w branży. Przedstawiony program w tym roku przekształci nas z biznesu koncentrującego się na inwestycjach w działalność generującą przepływy gotówkowe”.
Jak wyjaśnia Wingefors, nie obejdzie się bez zwolnień. Obecnie korporacja zatrudnia imponujące 17 tys. osób, ale „liczba ta będzie mniejsza pod koniec roku, lecz jest za wcześnie, by podawać dokładne przewidywania” - dodał.
„Działania obejmą między innymi zamknięcie lub sprzedaż niektórych studiów oraz zakończenie lub wstrzymanie niektórych rozwijanych projektów” - czytamy dalej w liście otwartym. „Obejmą również zmniejszenie wydatków na koszty niezwiązane z rozwojem, jak koszty operacyjne. Ograniczymy wydawanie gier firm trzecich i skupimy się na własnych licencjach, a także zwiększymy zewnętrzne finansowanie wysokobudżetowych gier”.
Jeśli o anulowaniu projektów mowa, „niemal w całości” mowa o grach, których jeszcze nie zapowiedziano, a „wszystkie znaczące premiery odbędą się zgodnie z planem”. Remake Gothica jest więc bezpieczny.
Embracer w ostatnich latach na potęgę skupuje mniejszych wydawców i deweloperów. Dzisiaj w grupie kapitałowej są między innymi Saber Interactive (World War Z), Gearbox Entertainment (Borderlands), Crystal Dynamics (Tomb Raider) czy Eidos Montreal (Deus Ex, Thief).
Po potknięciu w wykonaniu Saints Row, nastroje szybko poprawił sukces Dead Island 2, a na obecny rok firma ma szereg innych obiecujących tytułów, jak Remnant 2, Space Marine 2, Payday 3, Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged, Arizona Sunshine 2, remake Alone in the Dark czy Homeworld 3.