Empire of the Ants pozwoli poprowadzić mrówki do sukcesu
Trochę jak Pikmin.
Bestellerowa saga powieści Bernarda Werbera doczeka się adaptacji w postaci gry wideo. Mowa o „Empire of the Ants”, w którym „przeżywamy epickie przygody i bronimy swoich ziem”, ale kontrolując kolonię mrówek.
„Wciel się w rolę wybawiciela mrówek, którego misją będzie poprowadzenie swojego »ludu« i odbudowanie jego własnego kąta, zapewnienie ochrony i dobrobytu, a także podbijanie terytoriów w różnych porach roku” - czytamy w opisie.
Jako „naczelna” mrówka obejrzymy wydarzenia w perspektywie trzeciej osoby, otrzymując także dostęp do szeregu zdolności specjalnych, pomocnych w dowodzeniu podwładnymi. Do tego dojdą elementy strategii w czasie rzeczywistym „o rosnącym poziomie trudności”.
Gra zaproponuje liczne mapy osadzone we francuskim lesie, który będziemy mogli dowolnie eksplorować. Spotkamy nie tylko przeciwników, ale i przyjaźnie nastawionych przedstawicieli lokalnej fauny, wchodząc z nimi w interakcje.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/empire-of-the-ants-content-mr%C3%B3wki.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
![](https://assetsio.gnwcdn.com/empire-of-the-ants-content-paprotka.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
![](https://assetsio.gnwcdn.com/empire-of-the-ants-content-li%C5%9Bcie.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Za fotorealizmu grafiki odpowiadać będzie silnik Unreal Engine 5, a ważnym elementem - nie tylko pod względem wyglądu - będą zmieniające się pory roku, które wpłyną na środowisko i mechaniki. Mapy ulegną modyfikacji także w zależności od pory dnia (dzień, noc, świt i zmierzch).
Empire of the Ants ukaże się w przyszłym roku na PC i bliżej nieokreślone konsole.