Skip to main content

Empire of the Ants pozwoli poprowadzić mrówki do sukcesu

Trochę jak Pikmin.

Bestellerowa saga powieści Bernarda Werbera doczeka się adaptacji w postaci gry wideo. Mowa o „Empire of the Ants”, w którym „przeżywamy epickie przygody i bronimy swoich ziem”, ale kontrolując kolonię mrówek.

Wciel się w rolę wybawiciela mrówek, którego misją będzie poprowadzenie swojego »ludu« i odbudowanie jego własnego kąta, zapewnienie ochrony i dobrobytu, a także podbijanie terytoriów w różnych porach roku” - czytamy w opisie.

Jako „naczelna” mrówka obejrzymy wydarzenia w perspektywie trzeciej osoby, otrzymując także dostęp do szeregu zdolności specjalnych, pomocnych w dowodzeniu podwładnymi. Do tego dojdą elementy strategii w czasie rzeczywistym „o rosnącym poziomie trudności”.

Gra zaproponuje liczne mapy osadzone we francuskim lesie, który będziemy mogli dowolnie eksplorować. Spotkamy nie tylko przeciwników, ale i przyjaźnie nastawionych przedstawicieli lokalnej fauny, wchodząc z nimi w interakcje.

Za fotorealizmu grafiki odpowiadać będzie silnik Unreal Engine 5, a ważnym elementem - nie tylko pod względem wyglądu - będą zmieniające się pory roku, które wpłyną na środowisko i mechaniki. Mapy ulegną modyfikacji także w zależności od pory dnia (dzień, noc, świt i zmierzch).

Empire of the Ants ukaże się w przyszłym roku na PC i bliżej nieokreślone konsole.

Zobacz także