Epic Games chwali się możliwościami Vulkan w aplikacji mobilnej
Na Samsung Galaxy S7.
Epic Games pojawiło się na imprezie Mobile World Congress w Barcelonie, by pochwalić się pierwszą aplikacją mobilną ze wsparciem dla bibliotek Vulkan, wydanych kilka dni temu w „pełnej wersji”.
Projekt o nazwie ProtoStar demonstrowano na telefonie Samsung Galaxy S7, który także ujawniono na tej konferencji, skupiającej producentów sprzętu mobilnego.
„Vulkan to nowy standard w branży, oferujący elementy zaawansowanej oprawy graficznej z konsol na urządzeniach mobilnych, a Samsung przewodzi stawce za pośrednictwem Galaxy S7” - komentuje Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic Games.
Z punktu widzenia graczy na PC oraz na wspomnianych konsolach ważniejsze będą informacje, że ProtoStar powstało na nowej wersji silnika Unreal Engine 4, zaktualizowanej o natywne wsparcie dla Vulkan API.
Celem biblioteki jest oczywiście generowanie trójwymiarowej grafiki, lecz - podobnie jak wymienione wyżej produkty konkurencji - przy jak najbliższym „zbliżeniu do sprzętu”, więc z pominięciem sterowników i zewnętrznych programów, z wydawaniem poleceń bezpośrednio GPU.
Jak pokazuje poniższy materiał wideo, mobilna wersja UE4 wzbogaciła się o szereg nowych efektów, takich jak wygładzanie krawędzi TAA, rozbudowana symulacja cząsteczek czy usprawnione oświetlenie.