Epic Games musiało dostosować Unreal Engine 5 do możliwości dysku PS5
Dopasowano technologię do SSD.
Niedawno Epic Games zaprezentowało demo technologiczne Unreal Engine 5, uruchomione na PS5. Przedstawiciel studia przekonuje teraz, że niektóre elementy silnika musiano zmodyfikować, by dostosować technologię do możliwości urządzenia.
W wywiadzie dla serwisu VG247 wiceprezes firmy do spraw inżynieryjnych - Nick Penwarden - podkreślił, że platforma Sony zaoferuje duży skok w mocy i wydajności układu graficznego. Dodał, że istotnym elementem konsoli jest dysk SSD.
- Możliwość przesyłania treści z ekstremalnymi prędkościami pozwoli deweloperom tworzyć gęstsze i bardziej szczegółowe lokacje (…). To ma na tyle duże znaczenie, że pod PlayStation 5 przepisaliśmy główne podsystemy Unreal Engine odpowiedzialne za zapisywanie i wczytywanie - tłumaczy.
Dokładna data premiery PS5 nie jest znana, ale sprzęt powinien trafić do sprzedaży pod koniec 2020 roku. W czwartek, 4 czerwca, miała odbyć się prezentacja gier na konsolę, ale ze względu na zamieszki w USA wydarzenie odwołano.
Źródło: VG247