Epic Games pozywa twórców Afterfall: InSanity
AKTUALIZACJA: „Spółka uregulowała zobowiązania wobec Epic Games Inc. przed otrzymaniem informacji o pozwie w USA”.
Aktualizacja: Otrzymaliśmy oficjalną informację od Tomasza Majki, prezesa Nicolas Games.
„Zarząd Nicolas Games S.A. w związku z informacjami prasowymi informuje, że Spółka nie otrzymała kopii pozwu z USA. Spółka uregulowała zobowiązania wobec Epic Games Inc. przed otrzymaniem informacji o pozwie w USA. Jesteśmy w kontakcie z Epic Games Inc, aby jak najszybciej rozwiązać tę trudną sytuację, tak aby zarówno Spółka jak i Epic Games nie były narażone na dalsze niepotrzebne koszty i mogły korzystać z nadchodzącej premiery na platformie Steam.”
Oryginalna wiadomość: Twórcy Unreal Engine, firma Epic Games wniosła do sądu w Karolinie Północnej pozew przeciwko Nicolas Games. Twórcy Afterfall: InSanity mają wycofać grę ze sprzedaży i uregulować zaległe należności.
To nie pierwszy pozew wniesiony przez twórców Gears of War przeciwko polskiej firmie. W październiku tego roku podobny wniosek złożono w sądzie w Katowicach, jednak interwencja w naszym kraju nie przyniosła rezultatów.
Epic Games domaga się wycofania z rynku Afterfall: InSanity oraz uregulowania zaległych należności. Nicolas Games jest winne pieniądze nie tylko za samą licencję Unreal Engine, ale także za wsparcie we wdrożeniu silnika. Opłaty miały być przesyłane na konto amerykańskiego producenta po ukończeniu prac nad grą oraz później, w ratach, na bazie wyników sprzedaży.
Obecna sytuacja pod znakiem zapytania stawia ewentualny debiut Afterfall: InSanity na Steamie, o co zabiegają twórcy. O tym, jak o swoje prawa dba Epic Games przekonali się już twórcy Too Human. Wyrok sądu zmusił studio Silicion Knights do zniszczenia wszystkich niesprzedanych kopii gier.
Afterfall: InSanity zostało wydane w październiku ubiegłego roku. Gra spotkała się z chłodnym przyjęciem. W serwisie Metacritic, agregującym recenzje z całego świata, średnia ocen to 50%.
Nicolas Games powstało w 2004 roku. Prezesem spółki jest Tomasz Majka, który wcześniej pracował m.in. w Play-it. Na początku działalności firma zajmowała się dystrybucją tytułów innych producentów. Na polski rynek wypuściła m.in. Half-Life 2. Studio zmieniło strategię w 2009 roku i postawiło na produkcję własnych gier.
Skierowaliśmy do firmy Nicolas Games pytania w tej sprawie. Jak tylko otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy wiadomość.
Dzięki, Polygamia, StockWatch