Skip to main content

Epic Games przejął producenta narzędzi używanych w 25 tysiącach gier

RAD Game Tools ma nowego właściciela.

  • Epic Games wykupiło RAD Game Tools
  • Firma odpowiada za szereg narzędzi, w tym format Bink Video
  • Technologie spółki wciąż będą oferowane zespołom nieużywającym Unreal Engine

Epic Games poinformowało o wykupieniu RAD Game Tools - producenta narzędzi, które są wykorzystywane w około 25 tysiącach gier.

Firma jest odpowiedzialna za powstanie takich technologii jak Bink Video (format plików wideo), Oodle (system kompresji danych), Telemetry (pomaga w optymalizacji), Granny 3D (rozwiązanie do tworzenia animacji) i Miles Sound (związane z dźwiękiem).

RAD Game Tools zamierza współpracować z Epic Games, by mocniej zintegrować najważniejsze narzędzia firmy z Unreal Engine. To z kolei pozwoli twórcom gier na szybsze przygotowywanie projektów powstających na wspomnianym silniku.

RAD Game Tools to twórcy szeregu narzędzi dla deweloperów

Podkreślono jednocześnie, że zmiana właściciela nie wpłynie na dotychczasową działalność producenta wymienionych technologii, które wciąż będą sprzedawane innym podmiotom - nie tylko z branży wirtualnej rozrywki, ale również kinowej i telewizyjnej.

Założyciel i dyrektor generalny RAD Game Tools - Jeff Roberts - dołączenie do Epic Games nazywa „naturalnym krokiem”. Zaznaczono jednocześnie, że z narzędzi firmy nadal mogą korzystać zespoły nie używające silnika Unreal Engine. Wartości transakcji nie ujawniono.

Zobacz także