Epic Games Store otwiera się na twórców niezależnych
Startują testy self-publishingu.
Epic Games Store rozpoczyna zamknięte testy inicjatywy umożliwiającej twórcom samodzielne publikowanie gier w sklepie - wzorem funkcji, która już od dłuższego czasu dostępna jest na Steamie.
Jak wyjaśniono na oficjalnym blogu, deweloperzy - na razie tylko ci zaakceptowani do testów - będą mogli przygotować własną stronę produktu, ustalać ceny, promocje i osiągnięcia, a w końcu wgrywać pliki i aktualizacje na serwer.
EGS oferuje obecnie około 650 gier i aplikacji, lecz takie szersze otwarcie powinno zdecydowanie zwiększyć tę liczbę. Na Steamie podobny krok przełożył się na prawdziwą lawinę premier, choć bardzo często mowa o projektach w bardzo niskiej jakości.
Co interesujące, Epic Games Store zastrzega, że publikowane produkcje muszą bez problemów współpracować z innymi systemami dystrybucji cyfrowej na PC. W przypadku gier sieciowych oznacza to choćby crossplay ze Steamem, GOG i tak dalej.
„Dzieje się tak, ponieważ klienci oczekują możliwości połączenia się ze znajomymi na tej samej platformie, a niespełnienie tego oczekiwania prowadzi do złego doświadczenia klientów. Możesz korzystać z dowolnego rozwiązania do rozgrywki międzyplatformowej” - napisano w komunikacie.
Jak można się domyślać, są też inne ograniczenia dotyczące zawartości. Zabronione są wszelkie nielegalne czy pornograficzne treści, a także materiały naruszające prawa autorskie lub starające się oszukać użytkowników. Obecnie nie ma też wsparcia dla aplikacji VR.
Nie jest jasne, jak Epic zamierza sprawdzać zgodność z tymi zastrzeżeniami. Nie wiemy też, jak długo potrwają testy i ilu deweloperów zostanie do nich zaakceptowanych.