Epic Games wielokrotnie spudłowało, jeśli chodzi o exclusive'y. Sporo gier nie było dobrymi inwestycjami
Za to niektórzy deweloperzy sami chcą rozdawać swoje tytuły za darmo.
Tim Sweeney - dyrektor generalny Epic Games - w niedawnym spotkaniu z inwestorami podsumował sześć lat obecności cyfrowego sklepu firmy na rynku. Biznesmen stwierdził, że cotygodniowe rozdawanie darmowych gier okazało się świetną strategią marketingową, jednak inwestowanie w tytuły ekskluzywne już niekoniecznie.
„Rozdawanie gier za darmo może wydawać się nieintuicyjną strategią, ale firmy wydają dużo pieniędzy na przyciągnięcie graczy do gier” - przekazał dyrektor w rozmowie, której fragmenty cytuje portal PC Gamer. „Za ułamek kosztów przyciągnięcia graczy poprzez reklamy na Facebooku czy promowanie stron w Google, możemy po prostu zapłacić deweloperowi mnóstwo pieniędzy za prawa do dystrybucji ich gier użytkownikom, a tym samym przyciągnąć nowych użytkowników do EGS niewielkim kosztem”.
W dalszej części wypowiedzi Sweeney zauważa także, że program darmowych gier pozornie może szkodzić zyskom deweloperów, ale w rzeczywistości jednak taka inicjatywa jest też dobrą reklamą dla twórców. Po ograniu bezpłatnej produkcji użytkownicy chętniej sięgają po inne płatne gry z oferty danego studia. Ta symbioza działa ponoć na tyle dobrze, że nierzadko wydawcy sami zgłaszają się do Epic Games, aby zorganizować akcję rozdawania ich gier za darmo w celach reklamowych.
„To naprawdę świetna rzecz i jak na razie najbardziej opłacalny finansowo sposób reklamowania Epic Games Store” - stwierdził szef firmy. Jednocześnie jednak przyznał, że podpisywanie umów o ekskluzywność gier z wydawcami to ryzykowna strategia i faktycznie takie inwestycje nie zawsze się zwracały. „Część ekskluzywnych gier poradziła sobie rewelacyjnie dobrze. Niestety wiele z nich było nietrafionymi inwestycjami, ale program darmowych gier zawsze działał cuda” - podsumował biznesmen.
Przypomnijmy, że obecnie w Epic Games Store można odebrać wymagającą platformówkę Death Gambit: Afterlife oraz pakiet startowy do darmowego World of Warships. W przyszłym tygodniu do zgarnięcia będzie natomiast głośny horror The Callisto Protocol od reżysera Dead Space, a także Gigantic: Rampage Edition, czyli kompletną edycję niezależnej strzelanki z elementami gatunku MOBA.