Epic Games wycofał z YouTube'a reklamy Fortnite po wykryciu skandalu pedofilskiego
Podobnie uczynili McDonald's i Disney.
Firma Epic Games poinformowała o wycofaniu z serwisu YouTube reklam sieciowego Fortnite. Decyzję podjęto po wykryciu, że platforma może być wykorzystywana przez pedofilów.
Kilka dni temu bloger Matt Watson opublikował wideo, w którym ujawnił, że przestępcy wykorzystują system rekomendacji nagrań, by prowadzić nieletnich do własnych, szkodliwych treści. Ponadto w komentarzach do filmów dla dzieci zawierają znajomości i dzielą się linkami do dziecięcej pornografii.
W reakcji Epic Games tymczasowo wycofał reklamy Fortnite z YouTube'a. Część spotów promujących sieciową produkcję wyświetlała się właśnie przed materiałami przygotowanymi przez pedofilów.
- Wstrzymaliśmy reklamy. Za pośrednictwem naszej agencji marketingowej skontaktowaliśmy się z Google i YouTubem, by dowiedzieć się, jakie działania podjęto w celu wyeliminowania tego typu treści z serwisu - oznajmiło studio w rozmowie z portalem The Verge.
Warto jednak zaznaczyć, że Epic Games nie jest jedyną firmą, która postanowiła wycofać spoty z platformy. Podobnie postąpili między innymi McDonald's i Nestle, a także koncern Walt Disney.
Zobacz: Fortnite Battle Royale - poradnik dla początkujących
Przedstawiciele YouTube'a w oświadczeniu przesłanym dziennikarzom The Verge podkreślili, że podjęto już stosowne działania. Usunięto konta i kanały oferujące nagrania pedofilskie, a także zawiadomiono organy ścigania.
Portal jednocześnie zaznaczył, że ciągle pracuje nad tym, by reklamy nie pojawiały się przed łamiącymi prawo materiałami. Przyznał jednak, że jest jeszcze „wiele do zrobienia” w tej kwestii.
Źródło: The Verge