Epic: „Ponad połowa zapowiedzianych gier powstaje na Unreal Engine”
Udostępniono też nową wersję silnika.
Unreal Engine 5 potrafi zrobić ogromne wrażenie, a praca z nim jest dla wielu twórców łatwiejsza, niż w przypadku konkurencyjnych rozwiązań. Okazuje się, że silnik graficzny firmy Epic cieszy się rekordową popularnością.
- Ponad połowa wszystkich gier zapowiedzianych na konsole nowej generacji jest opracowywana przy użyciu pakietu narzędzi programistycznych Unreal Engine firmy Epic Games - stwierdził w rozmowie z The Verge Nick Penwarden, wiceprezes ds. Inżynierii w Epic Games.
Już podczas kwietniowej premiery Unreal Engine 5 Tom Sweeney, dyrektor Epic Games, informował, że 48% producentów gier na obecną generację korzysta ze wspomnianej technologii.
Zwracamy uwagę, że mowa wyłącznie o produkcjach, które już zostały zapowiedziane, nie wiadomo natomiast co z tytułami, które pozostaja tajemnicą. Ciężko także powiedzieć, o której wersji silnika mowa, gdyż w użyciu wciąż pozostają starsze wydania. Niemniej, Epic Games jest ponoć „mile zaskoczone” tym, jak chętnie twórcy przechodzą na UE5.
Przyszłość także prezentuje się w jasnych barwach, a duże firmy coraz chętniej podejmują wieloletnią współpracę z Epic Games, czego przykładem może być nasz rodzimy CD Projekt Red, który porzuca autorski Red Engine na rzecz Unreal Engine 5.
Popularny silnik doczekał się nowej wersji opatrzonej numerem 5.1, która zawiera sporo usprawnień mających ułatwić tworzenie gier działających w 60 FPS na PC i konsolach. Nick Penwarden zdradził także, że firma planuje wydawać kilka aktualizacji oprogramowania rocznie i tylko na 2023 zaplanowano aż trzy nowe wersje.