Skip to main content

Esport coraz bliżej Olimpiady. Przedstawiciele graczy w Polskim Komitecie Olimpijskim

Obie strony liczą na owocną współpracę.

Polski Związek Esportu został włączony do grona Polskiej Rodziny Olimpijskiej. Podczas ostatniego posiedzenia zarządu Polskiego Komitetu Olimpijskiego przedstawiciele graczy zostali przyjęci jako członkowie Komitetu. Obie organizacje uważają, że jest to bardzo ważne wydarzenie, otwierające nowe sposoby współpracy.

Bardzo dziękuję Zarządowi Polskiego Komitetu Olimpijskiego za włączenie Polskiego Związku Esportu do Rodziny Olimpijskiej. To dla nas wielki honor” - powiedział podczas posiedzenia prezes PZE Łukasz Trybuś. „Chciałbym zaznaczyć, że łączą nas te same wartości, a podstawowym punktem odniesienia jest dla nas rywalizacja w duchu fair-play. Zamiłowanie do gier komputerowych - zwłaszcza wśród młodych ludzi - postrzegamy jako potencjał wymagający odpowiedzialnego, dojrzałego i partnerskiego zaopiekowania”.

Polski Związek Esportu zajmuje się między innymi prowadzeniem projektu Narodowej Drużyny Esportu, organizacji turniejów dla studentów szkół wyższych Edu Esports League, a także współpracuje z administracją rządową, samorządową i sektorem prywatnym w ramach różnych przedsięwzięć promujących esport. Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego również w pozytywnych słowach skomentował włączenie PZE w struktury PKOl.

PZE przyjęto jako członka PKOl na specjalnym posiedzeniu (Źródło: polskiesport.pl)

Bardzo się cieszę, że Olimpizm idzie z duchem czasu i otwiera się na nową dziedzinę, a taką w sporcie jest niewątpliwie esport. Wśród młodzieży to potęga, której nie można pomijać. Dziś to bardzo ważna gałąź znanego wszystkim klasycznego sportu” - powiedział prezes. „Inny jest tylko sposób jego uprawiania, ale cele i założenia są takie same – rywalizacja w duchu fair-play, reprezentowanie barw narodowych i duma z sukcesów dla kraju”.

Warto dodać, że kierowana przez PZE Narodowa Drużyna Esportu ma już za sobą pierwsze sukcesy. W zeszłym roku nasi reprezentanci i reprezentantki zdobyli wysokie wyniki na 14. Mistrzostwach świata IESF, organizowany na wyspie Bali. Tam nasza żeńska reprezentacja zdobyła pierwszy w historii tytuł mistrzyń świata w rywalizacji kobiet w grze Counter-Strike: Global Offensive.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także