Europejczycy robią Platyny i kupują pudełka. Sony pokazało statystyki
Amerykanie kupują najwięcej gier.
Podczas przeznaczonej głównie dla deweloperów konferencji CEDEC 2022, Sony przedstawiło garść statystyk, które pozwalają przyjrzeć się nawykom graczy PlayStation z całego świata.
Japończycy więcej czasu spędzają przy pojedynczych tytułach i grają w nie nieco dokładniej od innych. Amerykanie wolą skakać z gry na grę i, choć kończą więcej produkcji rocznie, to zdobywają jednocześnie najmniej trofeów. Europa plasuje się gdzieś pośrodku, ale za to gracze z naszego regionu mają na swoich kontach najwięcej platyn.
Dużo grają Amerykanie - kończą oni średnio 10,7 gry rocznie. Na drugim miejscu są gracze z Europy z 9,6 gry na rok. Dalej Azja - 8,2 i Japonia - 5,9. W przypadku liczby zdobytych trofeów sytuacja wygląda odwrotnie. Najwięcej zdobywają ich gracze z Japonii, a najmniej – Amerykanie.
Z informacji przedstawionych przez Sony wynika też, że sprzedaż wersji cyfrowych na całym świecie przegoniła sprzedaż wydań fizycznych. Najczęściej gry na płytach kupują jeszcze Europejczycy i Japończycy.
Średni czas gry w pojedynczych tytułach prezentuje się następująco:
- Japonia - 66,2 godziny;
- USA - 28,7 godziny;
- Unia Europejska - 27,2 godziny;
- Azja - 25,5 godziny.
Dane przetłumaczone z języka japońskiego zostały opublikowane na twitterowym profilu Genki_JPN.