Eve Valkyrie przeprojektowane od podstaw na silnik Unreal Engine 4
Katee Sackhoff w roli mentorki.
Eve Valkyrie - gra twórców Eve Online na Oculus Rift - powstała od początku, tym razem bazując na silniku Unreal Engine 4.
Studio CCP Games prezentowało nową wersję produkcji na imprezie Eve FanFest w Reykjaviku. Twórcy ogłosili także, że głosu na potrzeby produkcji użyczy Katee Sackhoff, która powinna być znana wszystkim fanom serialu „Battlestar Galactica”.
Aktorka wcieli się w Rán Kavik, która stała się nieśmiertelną pilotką statku kosmicznego - stąd nordyckie Valkyrie w tytule. Deweloperzy nieco zmodyfikowali mitologię, a walkirie są teraz najemnikami do wynajęcia. Kavik jest naszą mentorką i liderem, służąc za narratora podczas samouczków i misji.
Producent wykonawczy Owen O'Brien ujawnił kilka szczegółów na temat mechaniki rozgrywki. W dniu premiery usiądziemy za sterami trzech typów jednostek: myśliwców, wsparcia oraz ciężkich statków.
Wyposażenie obejmie kosmiczny karabin maszynowy oraz rakiety. Gracze będą mogli ulepszyć posiadane statki, umiejętności pilota i załogę na ziemi, wraz z pozyskiwaniem doświadczenia. Okręty przyozdobimy naklejkami, zmienimy też skórki.
Punkty umiejętności wydamy na modyfikowanie jednostek. Wraz z kolejnymi usprawnieniami nie będzie jednak rosła ogólna moc uzbrojenia - zmienimy raczej rolę na polu walki, koncentrując się na przykład na wspieraniu innych.
W planach są także różnorodne środowiska: pasy planetoid, otwarta przestrzeń, wnętrza wielkich statków czy kosmiczne wraki.
Poniżej ujęcia rozgrywki z wczesnej wersji alpha: